Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 228
Copyright (C) HIX
1998-09-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Turbo Pascal 6 & 7 routines (mind)  29 sor     (cikkei)
2 BC++ Builder 3.0 (mind)  24 sor     (cikkei)
3 mi az a RING modulacio? (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Menuk (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: 100 byte-os tetris (mind)  6 sor     (cikkei)
6 !!!Segitsetek!!! (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - Turbo Pascal 6 & 7 routines (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok CODER-ok !
-==--==--==--==--==--==-

Latom meg akadnak emberek, akik becsuletesen progiznak TP6 es 7-es
nyelveken, valamikor en in nagy voltam ebben - meg az is lennek ha
szeretnek, de valahogy abbahagytam az egeszet, na orulok ha segithetek.
Ezert most feltuntetek ket FTP cimet, ahonnan a nagy Pascalosok
nagy segitseget varhatnak - mert ezek a Site-ok nekik keszultek espedig:

ftp://nic.funet.fi/pub/msdos/games/programming  (esetleg ftp://ftp. ....)
ftp://garbo.uwasa.fi/pc/turbopas (esetleg ftp://ftp. ...)

Ezeken a Site-okon mindent megtalalhattok, ami a Pas progizassal 
osszefugg, kulonbozo rutinok, tomoritesi algoritmusok, _kepformatumok_
kezelese, eger-kezeles, joystick-progizas, VGA+ kartyak progizasa,
billentyuzet, CD-ROM, diszk-meghajtok, Novell, DBase, multitasking.

HA VALAKIT erdekel: orommel elkuldhetem a VESA sVGA progizasi dok.-jat.
Ja es az en egykori PAS progi gyujtemenyemet, valamint a SWAG PAS
programming collection-t.

Semmi masba nem kerul, csak egy mail, s en mar kuldom is el MAILban.

Mindenkit udvozol Cseri Laszlo, Komarombol.

(---------------------------------------------ooO-(_)-Ooo-------------- 
visit: http://members.tripod.com/~neoclub
mailto: 
(-----------------------------------------------------------------------------
+ - BC++ Builder 3.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A multkor a C++ Builder altal krealt exe fajlok nagysagarol volt szo.
(Hogyan lesz 70 K-s, command line forditas stb.).

En a kovetketkezoket tapasztaltam:
Ha bekapcsolom, hogy a exe-be forditson mindent 290 K egy sima ablak
megjelenitese.
Ha runtime librarik hasznalatat engedelyezem (plusz dll-eket kell feltenni
a celgepre) 76 K.
Tehat szerintem nincs koze a debug informacionak az exe ilyen mervu nagysag
valtozasaihoz.

Nem nagyon optimalizal a Borland fajl nagysagra.
A Delphi 3-ban meg 170 K-os volt egy sima ablak megjelenites, a D4-ben mar
280 K  :( .
Ha beleneztek egy Delphi exe-be benne vannak a valtozo, procedura nevek is
amiket a forraskodban hasznaltal, s meg ki tudja miket hagy benne
feleslegesen.

Ennyit a szomorkodasaimbol.

Minden jot:
          Lutischan Ferenc
+ - mi az a RING modulacio? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

tudna vki felvilagositast adni, hogy mi is a RING modulacio
es hogyan kell azt csinalni (programbol)?

pl van 2 fureszjel fuggvenyem, akkor hogy szamolom a ring modulaltjat?

egyebkent ha van vkinek barmilyen forrasa/doksija hanggeneralasrol
(kulonbozo hangszerek, effektek, szurok) az is erdekelne.

A'rpi / mnemonic & ESP-team

--
mailto:
http://banki1.banki.hu/~arpi
+ - Menuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, evribodri!

Szeretnek Delphi 3 alatt egy menut kesziteni, amely nem teglalap alaq, hanem vm
i mas. Ha valaki tudna ebben segiteni, annak orulnek.
Ha lehet irjatok meg maganba is, mert neha nem jon meg a Coder.

Sunes

+ - Re: 100 byte-os tetris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miert pont szaz byte-ban es miert pont tetrist?
  Ugy emlekszem, valahol van egy 256 byte-os tetris a cuccaim kozott (nem
en irtam!), ha valaki akarja, elokereshetem. Meg sok minden ilyen apro
bigyusz.

La'ng Attila D.  >  (latom az ekezeteket)
+ - !!!Segitsetek!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Coderek!

Ket dologban is szeretnek tanacsot kerni.

1,
Szuksegem lenne egy True Color-bol 256 szinre konvertalo algoritmusra. Meg
is van de nem tudtam rajonni a lenyegere. Ki ismeri a GIMP
szinkonvertalast? Ugy, hogy le is tudja irni. Ha igy nem ugrik be ez egy
kvantalo szinkonvertalo algoritmus. True color-bol csinal 256 szint(illetve
amennyit akarsz). Quant-az alapja de valahogy tovabbfejlesztettek. Nekem
van eredeti forrasom(980 sor), c-ben de eleg sok GNU grafikai fuggvenyt hiv
raadasul nincs kommentezve. En nem tudtam sokra rajonni. Valami olyasmi
hogy, veszi a True color osszetevoket R, G, B ezt harmas
koordinatarendszerben tarolja es nezi a terbeli eloszlast. Sokkal szebb
palettat allit elo mint a quant.
Meg mielott legyintenetek nem olyan egyszeru a problema. Odaig en is
eljutottam hogy megnezem hany fele szin van a kepen, nekem mennyi kell es
egyszeruen csoportositok. Majd  a kepen lecserelem a szineket. No ez igy
tok egyszeru (ez nagyjabol a quant). No de ez az algoritmus valamifele
sullyozast is vegez.

2,
Van valakinek otlete hogyan lehet jol es gyorsan Wav-ot tomoriteni(16 bit
stereo)? 
pl, van ertelme kulon venni a magas es alacsony byte-okat es a
kulonbseguket tarolni vagy valami ilyesmi otlet kene.
A lenyeg par utasitasnal ne legyen tobb az visszaalakitas es lejatszhato
legyen.

Udv,
		Moonlight.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS