1. |
Pascal 80x25 (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
Boot Sector, Particio rejtese (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
particio meretek... (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
SSE (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
5. |
grafikus ablak frissitese Delphi-ben (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
VC++ levlista (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
7. |
W32 assembler/disassember (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
8. |
VC konyv (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: *** HIX CODER *** #382 -->Mc (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Pascal 80x25 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
>Segitsetek! Hogyan tudnam ravenni a Pascalt, hogy karakteres modban 80x50-es
>felbontast hasznaljon? A TextMode paranccsal nem lehet ilyen modba allitani.
>Ha maskeppen nem lehet, akkor dobjatok meg lecci egy kis asm reszlettel.
>Fontos lenne! (vizsgaprogram)
asm
mov ax,3
int $10
mov ax,$1112
xor dx,dx
mov bx,$800
mov cx,256
int $10
end;
Megfelel?
--
JimBoo >
|
+ - | Boot Sector, Particio rejtese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
2 kerdesem lenne: Hogyan lehet a boot sectort irni. Es foleg: Mit kell
bele irni? Meg lehet azt csinalni, hogy megirok egy programot pascalban,
es utana azt beteszem a boot sectorba? Olyan System Commander fele
dolgra kellene. Csak nem az lenne a lenyeg, hogy tobb operacios
rendszert tudjon kezelni, hanem, hogy ki lehessen valasztani, hogy
melyik particio legyen lathato. Utana persze el kellene inditani a
DOS-t. Ezt hogyan kell?
Masik: Hogyan lehet elrejteni particiot? Azt tudom, hogy at lehet irni a
tipusat, es akkor a DOS nem erzekeli, de nincs erre valami jobb modszer
(lathatatlanabb)?
Vagy ha van valakinek ilyen progija, az erdekelne.
Gubi
|
+ - | particio meretek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Jo lenne ha azok kozuletek akiknek 8GB-nal nagyobb
winchesteruk van, elkuldenenek a MBR boot particiojukat.
Erre azert lenne szuksegem, mivel en mar korabban
kerdeztem a guruban, de senki sem valaszolt nekem arra
a kerdesemre, hogy a particios tablaban hogyan taroljak
el a Start Cylinder / Head / Sector es az End CHS
ertekeket. Persze tudom hogy taroljak el ezeket a kis
winchestereknel, de kivancsi vagyok, hogy
milyen formatumban taroljak el ezeket a hatarokat
a nagy winchestereknel...
Valaki tudja???
Szia! * Jo munkat! * God Bless You!! * Happy New Year!!!
> --------------------------------------------------------
Zsolt Nagy Perge from Dallas, Texas
mailto:
|
+ - | SSE (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok...
Olvasta valaki a nemreg kiadott pIII doksikat?
http://developer.intel.com/design/pentiumiii/manuals
Kulonosen az optimalizacios doksi erdekes, abban benne
felejtettek egy kvazi tisztesseges latency/througput tablat.
Nos, abban ilyenek vannak:
ADDPS (4 single osszeadas) 4 lat. 2(!!!) througput
MULPS (4 single szorzas) 5 lat. 2(!!!) througput
Ergo nem full pipelineos a dolog... Hujuj...
(3DNow!/K6 ugyanez: ADD & MUL: 3 lat/ 2 tp
K7 ugyanez: 5 lat/2 tp mindkettore)
DIVPS (4 single osztas) 36 lat. 36 througput
SQRTPS(4 single negyzetgyok)58 lat. 58 througput
Mindketto teljesen blokkolja a szorzast.
Ajaj...
(3DNow!/K6 ugyanez: DIV: 9 lat/ 8 tp, SQRT: 11 lat/ 10 tp,
(szinten full blokk) bar ott a tobb utasitas miatt a dekoder
jobban le van strapalva... K7 ugyanez DIV 16 lat/13 tp SQRT
20 lat/ 17 tp, es csak "fe'l" blokkolas van.)
Ja igen, persze, az SSE-ben 8 uj regiszter van.
A 3DNow!-ban meg FEMMS. Bar a 8 kulon reg. jobb.
Szerintem az SSE-ben legdurvabb a 128 bites mozgatas:
MOVAPS: 4 lat. 2(!!!) tp. Tok jo, blokkol a
memoriabol/ba mozgatas... (kb. 386 SX effektus...)
A shuffle az jo pont. Az MMX kiegeszitesek szinten.
A cache buvoles szinten jo otlet, bar szerintem OS
tamogatas nelkul nem sokat er.
3DNow!-ban egy 4x1-es vektor szorzasa 4x4-es transzformacios
matrixszal 16 ciklus, es ebben mar a prefetch is benne van.
SSE-vel ugyanez 16 ciklus, de a prefetch nincs benne.
(Mindket ertek a megfelelo optim. doksibol vett eredmeny,
es mindket megoldas 8-8 teljes regisztert hasznal...)
Mondjatok valami okosat, mert en nem hiszek a szememnek.
Igazan nem akarok beleronditani a 300 millio dollaros
ahitatba, de amennyire jelenleg sikerult felfognom a
dolgot, ez egy szep nagy atveres.
Balala
|
+ - | grafikus ablak frissitese Delphi-ben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Delphiben probalok osszeutni valamit Windows ala, de nem tudom megoldani a
>kovetkezo problemat:
>Ha a programom ablakat elfedi egy masik ablak (pl.: ALT TAB segitsegevel
>atlepek egy masik alkalmazasba) a visszateres utan a kitakart resz
>frissitese nem tortenik meg. Nem tudom pontosan, hogy a Refresh vagy az
>Update eljarast kell-e alkalmazni, de nem is tudom, hogyan hivatkozhatok egy
>olyan esemenyre, ami a programomon kivul tortenik (marmint, hogy egy masik
>ablak elfoglalta ezt a teruletet). Valoszinuleg trivialis a dolog, de nem
>talalom a megoldast. Van valakinek otlete? (Gondolom, latszik a kerdesbol,
>hogy nem vagyok gyakorlott programozo.)
>Elore is koszonom.
Hello!
Ez akkor fordul elo, ha a programod folyamatosan csinal valamit, es nem
hagyja, hogy a rendszertol kapott uzenetek feldolgozodjanak.
A programod alkalmas helyere (ahol idonkent atfut a vegrehajtas) illessz
be egy Application.ProcessMessage sort. Ennek hatasa az idokozben
a programnak kuldott uzenetek feldolgozasa, tobbek kozott a form ujraraj-
zolasara kapott utasitas feldolgozasa is.
Remelem segitettem!
Veres Sandor
|
+ - | VC++ levlista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Azt szeretnem megtudni, hogy tud-e valaki kozuletek kifejezetten
Visual C++-al foglalkozo (lehetoleg magyar, de johet angol nyelvu
is) levelezesi listat.
Koszi
Udv
Zida
mailto:
|
+ - | W32 assembler/disassember (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
van 1 kis problemam.
Egy NT-s device driver-t kéne szetszednem. Kitalalni, hogy micsinal
pontosan, stb. Mindenfele kiraly, dokumentalatlan NT kernelhivast hasznal,
es kivancsi vagyok a belsejere nagyon.
Kene egy rendes disassembler, ami tud a driverbol .asm forrast csinalni,
aztan kene egy assembler, amivel jol le is tudom forditani utana.
Probalkoztam a sourcer7-el es a masm-al (6.11?, ami a ddk-ban van), de nem
akarodzik muxeni. Mondjuk az igaz, hogy gyoker vagyok az asm-hez: C/C++
johet, na de ez az elbaszott i386 assemby...
Szoval tud valaki ajanlani valami hasznalhato kombinaciot? Ha esetleg sima
.exe-vel van valakinek tapasztalata, az is megteszi, az, hogy .sys a szentem
nem annyira fontos ebbol a szempontbol.
Koszi!
Marton
|
+ - | VC konyv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Sajnos mar nem tudtam mindenkinek maganban valaszolni, ebbol ki is derult,
hogy kaptam leveleket szep szammal...
Vegulis az itt is emlitett soci.sch.bme.hu/mcp helyrol szereztem az eddigi
leghasznalhatobb dolgot, de erdemes elmenni a www.mcp.com-ra, hiszen ott
meg tobb konyv olvashato szinten ingyen, de sajnos ott nem menne webzip,
vagy ilyesmi, legalabbis ugy lattam, ott marad a manualis letoltes..
Szoval kossz mindenkinek: Wintel
|
+ - | Re: *** HIX CODER *** #382 -->Mc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi inet,"HIX CODER" >!
iC> XXX_code@ segment para 'code' use16
~~~~~
iC> proc near
~~~~
iC> PROC near
~~~~
amiket betettem, azokat te is tedd be a kododba, es akkor jo lesz...;)))
/legalabbis hejjelkozzel, mert a mov mem,imm-nek ugye meg fel kene setupolni
a segmenset, de ezt a csekejseget leszamitva mar telleg jo lesz a kod;)))/
iC> A forditast a "Tasm /m2 /zn /w2 /mu file.asm",
iC> a linkelest a "Tlink /3 /Tde file.obj" vegezte.
na igen.... az a bizonyos /3... szoval tudod alapjaban veve 2 fele kodolas
letezik... az use32 es az use16.. na igen... a ketto kozott az a kulonbseg,
hogy ahova kell 66h use16 ban, oda nem kell use32-ben... es ahova kell 66h
use32 ban, oda nem kell use16-ban... /es ugyanez igaz a 67h prefixxre is;)))
no es ugye te irtad a tlinknek, hogy /3... na igen, csak nem irtad oda a
segmens move, hogy az use32 vagy use16-e.. /de amig nincs ott az a franya
/3, addig jo, mert az alapertelmezett az use16 tema... de ha mar van /3,
akkor alapertelmezetten use32 a dolog...;)) /es biza oda kellett volna
irnod, mert a /tde arrol arulkodik, hogy egy dos exe lesz a kis aranyosbol,
es annak biza legalabb a startup reszenek use16 nak kell lennije. /es mivel
ebben a kodban nem veltem felfedezni 1 arva protmode fellepot sem, igy ezt
a kodot gondolom use16 segmensbe szantad...;)
iC> A hasznalt debuggerek elvileg (a sajat doksijaik szerint)
iC> ismerik a 32 bites mnemonikokat a disassemblalashoz.
na igen, csak a debuggerek is tugggyak amit en, hogy a dos exenek use16
segmens az eleje egeszen addig, amig fel nem lep protmodeba... /ott is
lehet use16 az aktualis kod szegmens, de ott mar van ra esej, hogy use32
legyen... /a gdtben 1 bit szabajozza, hogy use16/use32 lesz a segmens..../
de real modeban sajna use16 van... ha aszt akarod, hogy ezt a kodot meg tudd
nezni, akkor el kell valahogy meselni a disassemblernek, hogy ez biza egy
use32 kod... de debuggolni nem fogod tudni, merthogy a disassemblert meg
valahogy /talan/ at lehet ejteni, es beadni neki, hogy egy dosos exe
use32 segmenssel kezd, de a procit mar nem....;)) ha debuggolni is akarod,
akkor ird be az alahuzogatott reszeket, es ne felejtkezz meg a segregek
felsetupolasarol sem, es ha ezek megvannak, akkor mar tucc is majd mit
kezdeni azzal a szemettel amit a tasm+tlink kiad magabol...;)))))))))))
no csao, es yo kodolast...
Mc
|
|