Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 91
Copyright (C) HIX
1996-07-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 settlers2 (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Duke3D vs. Quake (mind)  164 sor     (cikkei)
3 Simon II. (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: Duke3D >= Quake (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - settlers2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A settlers2 3. epizodja jon. Kaptam egy olyan ujitast hogy katapult.
Meglepetesemre ez egy epulet, amiben kovek? halmozodbnak. Van valakinek
otlete mi ez es hogyan kell hasznalni? Mozgatni nem lehet mint a civ wc
katapultokat. Lehet vele loni? Lo magatol? Ez egy ortorony - cannon tower?
Van valakink leirasa errol a jatekrol?
Egyebkent jol nez ki csak a 8 Mb- mmoriam keves neki nehany dolog nem
lerheto, neha ki is akad.
Kerlek segitsn aki tud.
koszi
Pista
Istvan Karsai c/o J. Wenzel
Dept. Entom., Mus. Biol. Div.
Ohio State University
1315 Kinnear Road
Columbus OH 43212-1192
USA

Tel: 1-614-292-8147
Fax: 1-614-292-7774
Email: 
+ - Duke3D vs. Quake (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lajos!

Hadd szogezzem le jo elore, hogy nem szeretnek itt egy veres vitat 
kezdemenyezni a Duke3D-Quake viszonylatban, de par megjegyzesedet egyszeruen
nem tudom szo nelkul hagyni. :)

>ok. szerintem egy 460x300 (vagy valami hasonlo) felbontasban is mar teljesen
>realisztikus, es a jatek kozben nincs szukseg erre a nagy felbontasra(a duke
>se lett jobb 800x600-ban a 320x200 hoz kepest annyival, mint amennyivel
>viszont lassabb lett.

Abban egyetertek, hogy az mar sokat nem szamit, ha 800x600-ban vagy ha 
1024x768-ban jatszod a jatekot. Abban viszont nem ertek egyet, hogy a 
320x200-as es a 800x600-as uzemmod kozott ne lenne kulonbseg. Igenis SOKKAL
jobban nez ki egy jatek SVGA felbontasban, es en inkabb nagyobb felbontasban
jatszok valamit, meg ha az valamivel lassabb is emiatt! Persze, ha egy fele
ilyen gyors gepem lenne, akkor nyilvan maskeppen beszelnek... ;)

>>Mi nem tetszik nekem a Quake-ben: : : -az automatikus
>>kapcsolok/ajtok/rejtett izek -> elveszik a jatek lenyeget es
>valamit elfelejtesz: a quake-t nem 1 szereplos jateknak szantak... az, hogy
>vannak palyak, szornyek, ellenfelek, meg hasonlok, csak arra valok, hogy
>felkeszulj az IGAZI, egymas ellen vivott harcra ;-) 

Ez nem valasz az en aggalyaimra. Mi koze van az automatikus kapcsoloknak
ahhoz, hogy hus-ver emberek az ellenfelek vagy AI szornyek? Tovabbra is
fenntartom azon velemenyem, hogy ez nagyon leegyszerusiti a jatekot. (Ld. meg
aftomata sebvalto <-> manualis sebvalto vita :)

Abban viszont egyetertek, hogy egy jo kis halozati jatek a baratokkal biztos
izgalmasabb lehet, mint egyedul vegigoldosni a szornyikeket.

>a hmmmm... a viz alatti resz baromira nehezze teszi a jatekot az biztos
>elfogy a levego, meg eleg nehez iranyitani, meg hasonlok... de ez a jatek
>olyanoknak keszult, akik a DOOM-ot a nightmare fokozatban 1 elettel
>vegigviszik az elejetol... 

Ha jol emlekszem, azota egy helyesbitest is elkuldtem a JATEKba, mivel sokan
visszaszoltak nekem, hogy nem ugy van az. Nos, ha nem jutott volna el a
JATEKba, akkor meg egyszer megteszem a helyesbitesem: valoban teljes
szabadsaga van az embernek a viz alatt, a 3. vagy negyedik palyan hatalmas
termek vannak viz alatt. Az iranyitassal a viz alatt semmi bajom, azt meg
kifejezetten poenosnak tartom meg most is, hogy levegoert fel kell menni
(kiveve ha sikerult egy bioruhat magadra olteni). De mindez mar a Duke3D-ben
is benne volt: ha viz ala mesz, egy ideig birja tartani Duke a lelegzetet, de
utana csokken az egeszseg, ill. ott van is olyan eszkoz (buvarfelszereles),
amivel tovabb lehet a viz alatt maradni.

Ami cinikus megjegyzesedet illeti a "hot shot" meg "hard core" DOOM-ozokkal
szemben, arra nem valaszolok... En nem vallom magam profinak ezekben a 3D
jatekokban. A Dark Forces-t is Easy szinten vittem csak vegig, a Duke3D-ben es
a Quake-ben is csak normal fokozaton jatszom, de mentsegemre legyen mondva,
hogy nekem tizedannyi idom sincs foglalkozni es szorakozni ezekkel a
jatekokkal, mint egyes raeros embereknek (pld. egyetemistak :-)))). Ahhoz
kepest szerintem eleg jo vagyok. ;)

>meg nehany dolog ami ellene van: - nincs terkep (ezt eleg
>nehez lett volna megcsinalni, mivel ez a jatek teljesen 3d-s, vagyis egy
>komplett CAD rajz szolgalhatna terkep gyanant...

A dolog megoldhato, mint az a Descent-ben is lathato.

>mi van mellette: -
>arnyek-hatas. ez teljesen realisztikussa teszi a jatekot.(Volt egy olyan paly
>ahol az arnyekbol jott elo az ellenseg, es egyszeruen nem lehetett latni.) -

Egyetertek. A Quake arnyekolasi kepessege valoban amulatba ejto. 

>Halozati lehetosegek. Tamogatja a TCP/IP protokollt amin keresztul, egyszerre
>tobben lehet jatszani.

A Duke3D-t is lehet TCP/IP-n keresztul jatszani. Ha jol emlexem, a Duke3D ezt
nem tamogatja kozvetlenul, de a Netrol letoltheto a shareware Kali szoftver,
ami  kepes TCP/IP-ra konvertalni IPX kereseket, vagyis segitsegevel MINDEN
halozatos jatek, ami tamogatja az IPX-et, jatszhato a Neten keresztul is.
Allitolag a Duke3D az egyik legnepszerubb jatek a Kali-n.

>A duke a legjobb esetben is csak a doom tovabbfejlesztett valtozata.

Kivancsi lennek arra, hogy akkor szerinted a Quake az micsoda. Raadasul a
Quake-et ugyanaz az iD software csinalta, mint amelyik a Doom-ot, mig a Duke3D
3D lelke ("engine") tok fuggetlen fejlesztes. Magyaran ez szamomra nem erv.
Mind a Quake, mind a Duke3D ugyannak az ujfajta jatektipusnak egy-egy
kepviseloje: az elso szam elso szemelyu 3D-s jatekoke.

(Talan epp ezert nyomjak a Quake-et jobban, mind a Duke3D-t: mert a "hires" iD
software gardaja van mogotte. Na meg persze az iD nyilvan nem eppen apro
marketinges gardaja... Ami nem igazsagos, mert szerintem a Duke3D
osszessegeben kifejezetten jobb, mint a Quake.)

>- pocsek ellenfelek (rosszabb mint a doom-ban volt)

Mi pocsek bennuk? A grafikajuk? Ez igaz. A Quake 3D polynom ellenfelei nekem
is sokkal jobban tetszenek, raadasul meglepoen gazdag viselkedes-taruk van.
Vagy az ellenfelek pofaja nem tetszik? Na ja, ez eleg szubjektiv velemeny
lenne. Ami az ellenfelek IQ-jat illeti, nos a Quake-ben sem eppen geniuszok,
de a Duke3D-ben valoban valamivel butabbak.

>- nincs igazi 3d-s mozgas.

Tessek??? Ez nem ertem. Mi az, hogy nincs 3D-s mozgas a Duke3D-ben? 
Hasznaltad mar valaha is a jetpack-et? Vagy akkor mi a "3D-s mozgas" a Te
definiciod szerint?

>Nem tudom, hogy hanggal jatszottad-e (de biztos), de a quake hangjai es
>zorejei is realisztikusabbak (szerintem). (vizcsobogas, nyikorgasok,
>hatterzorejek stb) 

Nem ertek egyet. A Duke3D zorejei sem eppen elvetnivaloak. Na meg Duke 
csipkelodo bemondasai is eleg viccesek. :) A fonokok (Boss) mely, 
rekedthangu inzultusairol nem is beszelve. Persze, ha nem ertesz angolul,
akkor Neked oly mindegy, ami eleg sajnalatos lenne...

Raadasul a Duke3D demo-verziojanak is van zeneje, mig a Quake "csak" CD-rol
kepes zenelni, es azt is csak a teljes verzioban. Fogalmam sincs, hogy milyen
lehet a Quake zeneje (biztos jo), de az en szememben baromira sokat elvesz a
jatek elvezetebol az, hogy amikor bejelentkezik, akkor akkora csend van, mint
egy kriptaban.

>Osszefoglalva a duke egy 'rajzfilm'-nek tunik a quake utan :-(
>A lenyeg (szerintem), hogy mennyire tudod beleelni magad a jatekos helyebe. A
>duke-nal ez eleg nehez...

Aha, azt hiszem, megtalaltam velemenykulonbsegeink okanak gyokeret! Te 
valoszinuleg gond nelkul bele tudod magad elni a Doom es a Quake fohosenek a
szerepebe, es idegenkedsz Duke bacsitol. Nalam ez pont forditva van. En nem
szeretem sem a horrorfilmeket (Doom), sem a kozepkori lovagmeseket (Quake), es
a Heretic kornyezetet pld. pedig kifejezetten utaltam.

A Duke3D viszont abszolut tokeletesen illik az en szarkasztikus es 
csipkelodo termeszetemhez. Mert a Duke 3D nem mas, mint a Doom-klonok 
szatiraja; egy fricska. Duke-ot nem szabad tul komolyan venni, mert akkor oda
a poen. Van, aki gyermetegnek tartja, hogy a Duke-ban diszno-arcu zsarukat
kell oldosni, en azonban inkabb egy jot rohogok ezen. :) A Duke 3D tele van
utalasokkal filmekre is. Lattad mar a barban, hogy a teven a hires-neves OJ
Simpson "uldozeses film" reszlete megy? Voltal mar az utolso epizod elso
palyajan, ahol Duke szinte szorul-szora ugyanazt mondja, mint a "They Live" c.
sci-fi film fohose mielott szetlo egy csoport Idegent, akik inkognitoban,
emberi alarcok moge bujva probaljak meg elfoglalni a Foldet? (Es ekozben a
Duke3D-ben a Blade Runner c. film Vangelis altal irt zenejenek kezdo dallama
szolal meg!) A Duke 3D tele van ilyen poenos utalassal, hogy ne mondjam,
rejtett mondanivaloval. Mar csak ezert is szeretek vele jatszani.

>Egyenlore ennyit! es ha tudod, probald ki egymas ellen, mert az az igazi!

Ket gepem van itthon halozatba kotve, de mivel a tesom meg kevesbe er ra, mint
en (es altalaban csak akkor, amikor en nem vagyok itthon), igy meg sohasem
sikerult vele egy jo kis csatat csinalnom akarmelyik jatekban is. Arra meg
nekem nincs idom, hogy a Neten folyo jatekokba bekapcsolodjak. De unnepelyesen
megigerem Neked, hogy egyszer ugyis ki fogom probalni! Es lehet, hogy pont
Teged foglak majd miszlikbe apritani!!!! :-)))))

Ui: Idokozben kijott a Quake v1.00-as verzioja is, amiben kozvetlen GUS PnP
tamogatas van. Letoltese folyamatban :) , de alig varom mar, hogy jatszhassak
az elso jatekkal, ami a GUS PnP-men fog szolni!

Tovabbra is varom azon egyen jelentkezeset, aki BETONBIZTOS ERVEKKEL 
meggyozne engem arrol, hogy a Quake az jobb... ;-))))
_____________________________________________________________________________
LaLa (Imre Olajos, Jr.)      _/ean /\/\ichel _/arre  and  -=\/=- angelis  fan
WWW : http://homepage.interaccess.com/~lala                       |    |
Home:  (USA, Chicago suburbs -> GO BULLS!)    |_/\_|_/\_
Work:  (Lucent Technologies, Bell Labs)      /~~\ /~~\
~~ []/\() ~~~~~~~~~~~ "Music should be free." /Vangelis/ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ - Simon II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek egy regi jatekot, a neve :

Simon The Sorcerer II.

Harom-negy eves szerepjatek-fele, a gyartojat nem ismerem .
(Meglett korara valo tekintettel remenykedem, hogy a gyartok azota esetleg
shareware v. freeware /van ra pelda, pl. az IDSOFT DOOM-ja is kb. olyan
idos/ formajaban terjesztik , ill. jatszhato demo is erdekelne !)

Irjatok a cimemre, ha tudtok rola

Kosz

Feri
+ - Re: Duke3D >= Quake (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>  wrote:
> : >Kijott a quake !!!
> : >
> : -gyors grafika! (Igaz, 1024x768-as felbontas mellett mar en is csak
> :  diavetitest lathatok... ;) (P133Mhz + Matrox Millenium 4MB-tal!)
> ok. szerintem egy 460x300 (vagy valami hasonlo) felbontasban is mar
> teljesen realisztikus, es a jatek kozben nincs szukseg erre a nagy
> felbontasra(a duke se lett jobb 800x600-ban a 320x200 hoz kepest annyival,
> mint amennyivel viszont lassabb lett.
>
Milyen gepetek van? Nekem a quake 320x200-ban se megy jol teljes kepernyon. 
A Duke 640x480-ban siman gyorsabb.

> : -marhara jol ki vannak dolgozva az ellenfelek (zombik, lovagok, etc.) 3D
> :  polygon grafikaval
>
Egy baj van veluk: ha olyan kozel ernek, hogy mar ki tudod venni a 
reszleteket, akkor mar regen rossz neked... :)

> - nincs terkep (ezt eleg nehez lett volna megcsinalni, mivel ez a jatek
> teljesen 3d-s, vagyis egy komplett CAD rajz szolgalhatna terkep gyanant...

a'la Descent

keki 
- Keki Balazs -  - http://www.sch.bme.hu/~keki -

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS