Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 544
Copyright (C) HIX
1999-08-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 file formatum leirasok (mind)  408 sor     (cikkei)

+ - file formatum leirasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Paran jelentkeztetek kulfoldrol a Delta Software Enciklopediart,
sajnos egy Win reinstall miatt a cimetek elveszett.
A programot feltoltottem a netlap szervere, hogy kulfoldrol is
elerheto legyen. http://free.netlap.hu/radimre/delta.exe

Bocs a kesedelemert, akinek meg kell, elkuldom levelben is szivesen!

---------------- I'm so happy ----------------
   I'm re     [E-mail]: 
[Web] www.extra.hu/radimre      [UIN] 37119586

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: vb4 dllZ ( 16 sor )
Idopont: Sun Aug  8 16:08:05 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ezekre a faljokra lenne szuksegem,
valoszinu a 4-es VB driver csomagban=20
benn van.

CSWSKCTL.VBX
DBTTIP.VBX =20
OC25.DLL   =20
SAXTABS.VBX=20
VB40016.DLL=20

Elozetes egyeztetessel, mert eleg lesz egy peldanyba is... :)

Thanx!!!
---------------- I'm so happy ----------------
   I'm re     [E-mail]: 
[Web] www.extra.hu/radimre      [UIN] 37119586

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: Re: VFP 5.0 megint  ( 39 sor )
Idopont: Sun Aug  8 00:12:18 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hi Andreas & Coderz

>Nehany napja kerdeztem itt a coder-en, hogy miert bolondul meg egy grid
>objektum VFP 5.0 alatt, ha egy gyerek tablat rendelek hozza. Mivel valasz
>nem erkezett, feltetelezem hogy ez valami durva bug lehet.
>

Valasz vszinuleg azert nem erkezett, mert elegge kevesen programoznak
VFP-ben,  ami kozos tapasztalainkat tekintve nem lehet veletlen.

>Ha valaki nem olvasta volna, a kovetkezorol van szo:
>Elhelyezek egy form-on ket grid-et. Aztan letrehozok koztuk egy ideiglenes
>relaciot. Ettol viszont a gyerek tablat tartalmazo grid meghulyul es a
teljes
>
>tabla helyett csak azt az egy rekordot jeleniti meg amelyik az aktualis
szulo tabla beli rekordnak megfelel. Azaz ugy viselkedik, mintha OneToMany


Kiprobaltam, nalam is ezt csinalja, hat ez igencsak vaskos bugnak tunik,
inkabb ugy viselkedik, mintha a gyerek tablara filtert tettem volna. Meg
lehet kerulni a problemat, ha nem alkalmazol relaciot, hanem a szulo tabla
gridjeben az AfterRowColChange eventben kiadsz 1 seek-et a gyerek tablara.
Persze a relaciot pont arra talaltak ki, hogy ezt ne kelljen csinalni.
Azert azt meg kene nezni mit ir errol Developer's Guide, az enyimet kolcson
adtam, CD meg epp nincs a gepembe ugyhogy nem tudom megnezni.

>Azt hiszem nalam most telt be a pohar, atterek valami normalisabb rendszer=
-
>re. Milyen hasonlo Visual, XBASE alapu rendszert tudnatok ajanlani?

Meg tudlak erteni, hallotam vmi Visual dBase-rol, de az okosok azt mondjak
C+SQL a nyero.
En is szivesen vennek nehany tapasztalatot vindozos adatbaziskezelokrol.
Kulonosen: milyen C, milyen SQL vagy egyeb adatbazismotor?

Udv
-banjo-

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: Diskmag... Ebbol meg flame lesz... :) ( 46 sor )
Idopont: Sun Aug  8 07:38:12 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Halih=F3!

> Felado :  [Hungary]

>> Ebben igazad van. DE KIZAROLAG WINDOZET SE HASZNAL MINDENKI!!!
>Szerintem tobben hasznalnak kizarolag Windowst, mint kizarolag DOS-t.
  Nem kell kizarolag DOS-t hasznalni, elegendo azt emulalni.

>> Es amig a DOSos programok minden OS alatt futnak, a winesek nem igazan..=
=2E
>Hmmm. Ezek szerint emulalva 100 % kompatibilisen fut egy DOS-os program
>Linux vagy OS/2 alatt ?!
  A linux es az OS/2 emulacioja sokkal jobb, mint a Win98 es a WinNT DOS
emulacioja, ez _teny_. Az NT nem 32 bites resze egy nagy kalap szamoca... a
Win3.1 es a DOS programok nem kepesek rendesen futni alatta (kegyetlenul
lerontja a rendszer teljesitmenyet egy nem 32 bites program futtatasa).
  Linux es OS/2 alatt pedig olyan DOS-t boot-olsz be, amit csak akarsz, azz=
al
 a
kikoressel, hogy nem kapcsolhatja a procit vedett modba, mert akkor kilovi =
az
OS.
 =20
>> P3-odon gyors a win9x, de nezd meg pl. egy 486-on 8 MB rammal...
>Itthon nincs P3-am, sot meg egy oskovulet Win95 OSR2-t hasznalok. Mivel
>nem tudom pontosan mirol szol a discmagetek, feltelezem, hogy - tobbek
>kozott - jatekleirasok is vannak benne. (Ha ez nincs igy, kerlek, javits
>ki.) Es ugye, a mai jatekok milyen jol futnak DOS alatt, 486-on, 8 MB
>rammal?!
  De nem csak jatekleirasok lehetnek benne, hanem prog, humor, hirek,=20
informaciok, webleirasok, kepek, zenek, moziismertetok, stb. Egy csomo olya=
n
dolog, ami oprendszerfuggetlen, amihez nem kell Winxx.
  DOS-t pedig rengeteg oprendszer alatt lehet emulalni... foleg a vmware
programmal, ami egy PC emulator, es barmilyen oprendszert lehet benne
boot-olni, nemcsak DOS-t.   =20

>Ami a GUS-t illeti, jo kartya volt, (a maga koraban a legjobb) nekem
>is volt ilyen. Sajnos, az egyre romlo driver support miatt "kenytelen"
>voltam eladni.
  Meg mindig jo kartya... aki nem Winxx-et hasznal (es nem szokott jatszani=
),
annak a leheto legjobb valasztas.=20

---
Frank O'Yanco - Egysoros h=FClyes=E9gek palot=E1ja - w3.swi.hu/egysoros
     ----=3D=3D=3D OS/2 Warp 4 - InJoy 1.1 - PMMail/2 2.00 =3D=3D=3D----
       ----=3D=3D=3D SuSE Linux 6.1 KDE - pppd  - KMail =3D=3D=3D----

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [International]
Temakor: Vonalkod ( 1 sor )
Idopont: Sun Aug  8 10:13:45 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nincs valakinek leirasa vonalkodokrol?

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado : Mink Barna
E-mail :  [Austria]
Temakor: Re: Winamp plugin! ( 30 sor )
Idopont: Sun Aug  8 04:39:11 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Winamp plugin kesziteshez, programozashoz szeretnek infot kerni, vagy
> peldaprogramot!!! Barkinek van, kerem ossza meg velem, mert netrol nem
> tudom letolteni!

En meg annak idejen a Winamp 1.81-hez (asszem, szoval a "hires"
verziohoz) irtam egy visual plugint, szoval ez mar jo regen volt,
de talan segit, amit irok.

C-ben (vagy C++-ban) lenyegeben egy .dll-t kell letrehoznod, bizonyos
funkciokat kell definialnod, ami az interface a Winamphez, pl.
getModule().

A masik interface, az egy egyszeru array volt (spectrumData ha jol
emlexem), abban voltak az adatok, amit a Winamp toltott ki minden
meghivas elott.

Szoval a plugin feladata tul. csak annyi volt, hogy az adatokat ebben
az arrayben szepen grafikusan megjelenitse minden meghivaskor.

Egy audio plugin szerintem analog felepitesu.

Egyebkent a legjobb egy template-pluginbol kiindulnod, mint ahogy en
is, asszem ez a "VC++ plugin development kit" volt, a Winapm-siterol
toltottem le annakidejen. Ez egy komplett VC++-project volt, ugyhogy nem
kellett sokat bajlodni a beallitasokkal stb. Ilyen kitek vannak=20
pl. Delphihez is stb.

Barna

p.s. ha kell, elkuldom a forrasokat az en pluginemhez.

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: Visual Basic kerdesek ( 20 sor )
Idopont: Sun Aug  8 16:57:30 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok coderok!

Egyik komam mar regota ragja fulemet hogy erdeklodjek valamely forumon a
kov. dolgokkal kapcsolatban

                              Visual Basic kerdesek
1.        Hogyan lehet egy hatterre felrakni egy kepet ugy, hogy a kep
fekete pontjai alatt
          (0,0,0) a hatter pontja legyen ? (maszkolas es if nelkul, logikai
muvelettel)
2.        Hogy lehet a memoria egy konkret cimere irni, vagy onnan olvasni =
?
3.        Hogy lehet egy  alkepernyon dolgozni ? (pl: egy kepet forgatni)
4.        Hogy lehet egy avi-t lejatszani egy sajat ablakban torzitva ?
5.        Hogy kell egy avi-t kockankent elmenteni a hozza tartozo hanggal
egyutt ?
6.          --||--  hangeffecteket kiadni ?
7.        Hogy kell kepernyokimelot irni ?

Bocs a sok kerdesert. A valaszokat elore is koszonjuk.
Saca

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: Regebbi kerdesek ( 75 sor )
Idopont: Sun Aug  8 19:50:05 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok!

Most jottem vissza nyaralasbol, gyorsan nehany dolog:

Re: DJGPP int

On 26 Jul 99 at 14:27,  wrote:

> A gondom a kovetkezo, hogy definialtam egy word tipus, mely BC-ben
> int, mig DJGPP short int, igy mind a ket helyen 16 bites a word
> (ahogy annak lennie kell), viszont a printf-nel ezert problemam
> van vele, mivel bc alatt a %d az 16 bitet jelent, addig a DJGPP
> alatt 32 bitet, igy a programom szal.

Mar akartam irni, hogy hasznalhatsz %hd-t %d helyett, aztan ahogy
belegondoltam, nem is ertem, mi a problemad. Intel procinal mindig
32 bites hatarra kerulnek a rutinok parameterei (a gcc eseteben, de
szerintem mashol is), akkor is, ha rovidebbek. Tehat hiaba short int
egy valtozo, eloszor automatikusan int-re bovul, ugy kerul a
stack-re. Hmm?


Re: C++ hosszu kerdes - rovid valasz

On 26 Jul 99 at 16:39,  wrote:

> Ha en a .h fajlban megvaltoztatom az alapertelmezes szerinti
> ertekeket peldaul:
>         myclass::myclass(int a=3D9, int b=3D8, int c=3D7)-re,
> es ujraforditom a myclass.cpp-t, akkor ennek a programra az
> egvilagon semmi hatasa nincs.

Ha belegondolsz, ertheto: attol, hogy vannak a parametereknek default
ertekei, attol meg nem biztos, hogy meg is hivodik majd az a
konstruktor reszleges parameterekkel az egesz program soran, igy nem
biztos, hogy az a jo taktika a forditoprogramtol, hogy az object
file-ba begeneralja mind a 4 fele szubrutint, ha kell, ha nem.=20
Hivaskor konnyebb es egyszerubb is a hianyzo parametereket kipotolnia
a default ertekekkel.

> Erre sehol nem olvastam utalast, pedig a Makefile szempontjabol
> baromi fontos a dolog.=20

Ha egy forras inculde-ol egy h filet, akkor azt a fuggoseget
termeszetesen a Makefile-ba be kell irni. C eseteben is igy jarsz a=20
legjobban, C++-nal meg szinte elkerulhetetlen.


Re: Codepage lekerdezes [DOS]

On 30 Jul 99 at 3:52,  wrote:

> > Programbol szeretnem lekerdezni az aktualias codepage-t. Melyik
> > int 21 hiva=3Ds valo erre?
>=20
> Ha lekerdezni akarod, akkor AX: 6601h, beallitashoz pedig 6602h.
> BX-ben adja vissza az aktiv kodlapot, DX-ben pedig a rendszer
> eredeti kodlapjat (amivel indult).

Tapasztalatom szerint ezek a hivasok nem mindig mukodnek jol. En az=20
ad02-es int 2f-et (nem 21!) szoktam hasznalni, valahogy igy:

  mov ax,0ad02h  ; DISPLAY.SYS CodePage lekerdezes
  stc ; ha nem lenne installalva, cy legyen
  int 2fh
  jnc bxCP
  mov ax,6601h
  int 21h
  jnc bxCP
  mov bx,437
bxCP:

Istv=E1n
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: Feltores ( 16 sor )
Idopont: Sun Aug  8 14:59:48 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hi!

Kosz az ikonleirast mindenkinek, sajna mindegyik csak elmeleti volt.


Most olyanok segitseget keresem, akik ertenek az assembler nyelvhez. Persze
nem elmeletben, nagyon is a gyakorlatban kene.

Szeretnem megtanulni, hogy hogyan kell meglevo progikat modositani,
"feltorni". Tehat elhelyezni benne a jelemet, demokat teljesse irni
amelyiknel ez lehetseges, esetleg hibakat kijavitani.

E listan nem vagyok rajta, ugyhogy a valaszt maganba kerem.

Pinball Wizard
E-mail: 

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: [WINDOWS] File kezelok osszehasonlitasa ( 15 sor )
Idopont: Sun Aug  8 08:00:59 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Szevasz/tok!

Adott a kovetkezo feladat W98 alatt: ket konyvtarat kell osszehasonlitani.
Az egyikben 902, a masikban 19770 file van.
Tapasztalat:
43 sec Windows Commander 4.0
23 sec Norton Commander for Windows 1.0
16 sec Far Manager.

Es ez a kulonbseg csak a programozokon mulik, nam a hardveren, nem az
operacios rendszeren.

(:-))> Torma Istvan, TOR, 
PS: a valaszokat csak ide a listara kerem,  mert olvasom,
es mert lehet, hogy mast is erdekel.

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Felado :  [Hungary]
Temakor: VFP 5 Grid ( 20 sor )
Idopont: Sun Aug  8 18:10:19 EDT 1999 CODER #544
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hali!

Nem ertem, hogy mit akarsz. Az elso levelbol sem ertettem, hisz a
RELATIONnak megfeleloen mukodik a grid.
Van 2 grid. Az egyikben raalsz egy rekordra, akkor az alsoban az=20
ehhez a rekordhoz tartozo rekord(ok) jelennek meg. Ez az alap eset.
Ez lehet OneToOne vagy OneToMany.
De ugy vettem ki, hogy egy kolcsonzott dologhoz csak egy kolcsonzo=20
lehet, tehat igazabol csak 1-1 fordul elo (vagy 1-0)

Ha csak a 2 tablat akarod latni, de a mindig latszodjon a masodikban
az osszes rekord, es ha ki van adva, akkor a kolcsonzore aljon ra,
az mas eset. (Mire alljon, ha nincs kiadva?)
Ehhez a felso grid megfelelo eventjebe (rowchange asszem, most fejbol
irok, de meglesem ha kell) be kell irni, hogy
SEEK-eljen a masik tableban a megfelelo rekordra es utana egy
thisform.masikgrid.refresh kell neki es kesz...

          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
  mailto:  Laszlo HERING       Budapest,  HUNGARY

=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D=
*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=
=3D*=3D*=3D
=3D*     Hollosi Information eXchange /HIX/   --   http://hix.com          =
    *=3D
=3D* ----------------------------------------------------------------------=
--- *=3D
=3D* TIPP -++- GURU -++- MOKA -++- RANDI -++- HIRMONDO -++- JATEK -++- VITA=
    *=3D
=3D* AGYKONTROLL AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILOZOFIA HANG KON=
YHA *=3D
=3D* KORNYESZ KULTURA MOZAIK NY OTTHON PARA SPORT TANC TUDOMANY UK WEBMESTE=
R   *=3D
=3D*      KUKKER: http://kukker.com     MAGELLAN: http://magellan.net      =
    *=3D
=3D* ----------------------------------------------------------------------=
--- *=3D
=3D* Automata segitseg: >                                     =
    *=3D
=3D* Ha az nem eleg:    >                               =
    *=3D
=3D* Utolso szalmaszal: >   Hollosi Jozsi, Internetist /HIX=
/   *=3D
=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D=
*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=3D*=
=3D*=3D*=3D

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS