Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 1147
Copyright (C) HIX
1999-06-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 GTA (mind)  14 sor     (cikkei)
2 RollerCoaster Tycoon (mind)  8 sor     (cikkei)
3 XWA (mind)  11 sor     (cikkei)
4 mondjuk SW (bocsi:)) (mind)  24 sor     (cikkei)
5 KQ7+SQ6 (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Q3 vs. Half-Life meg egyeb HL es ugyek (mind)  102 sor     (cikkei)
7 Re: Hali (mind)  44 sor     (cikkei)
8 TNT2 (mind)  7 sor     (cikkei)
9 kingpin (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Re: NFS4 problema megoldas + cheat (mind)  54 sor     (cikkei)
11 Baldurs gate (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Re: Tycoon + DK2 ismerteto (mind)  85 sor     (cikkei)
13 Flashback (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - GTA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tudjatok, hogy lehetseges-e az, hogy a GTA-ban halozati jatek kozben is
legyenek zsaruk?
Vagy, ha letezik ra pach, akkor a cimet legyszi aruljatok el, ahol le lehet
tolteni!

Elore is koszonok minden segitseget.

((Ha van kedvetek megnezni eletem elso honlapjat, akkor
www.szeged.elender.hu/~tomi .)) Koszi!

Udv:
TOMI
+ - RollerCoaster Tycoon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Hadsereg!
Megtudjátok mondani, hogy hogyan lehet beilleszteni(betölteni)
kész hullámvasutakat? Tudom, hogy van egy TRACKS könyvtár,
de menüt nem találtam a betöltésükhöz.
Kösz
Restye Gábor, Tata

www.extra.hu/gabli
+ - XWA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
 
elakadtamaz XWA-ban a vegenel. A palya: Hadjarat #7, Mission #2: That thing
is operational. Velem szemben a Halalcsillag, lovi szet a lazadok hajot. A
feladat az, hogy meg kell akadalyozni a CRS Independence megsemmisuleset.
Nos, ez lehetetlen. A Halalcsillag szinte egybol (max 12 mp-en belul) vegez
az Independence-el, kozben eselyem sincs barmit csinalni! Valaki..?
 
koszi,
 
Tomek
+ - mondjuk SW (bocsi:)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Igazabol csak probalkozom, mert a leveleim nem jutnak fel a listara. Akkor 
meg mar valami tema is legyen... Mondjuk a SW, ugyis azt irtatok, jo lenne 
mar abbahagyni:-) De csak 1-2 mondat...
Hogy mikor jatszodik? Tudtommal egyaltalan nem a jovoben. Emlekeztek?
"A long time ago in a galaxi far-far away..." (azaz "Reges-reg, egy 
messzi-messzi galaxisban...") Szoval felesleges annyit vitazni arrol, hogy 
mennyire tudomanyos. Egyreszt ugyse' vezet eredmenyre, mert mindenki csak 
koti az ebet a karohoz (bar lehet, hogy 1 vitanak ez az ertelme:)). Hogy 
masreszt mi van, azt mar elfelejtettem, bocs... Mind1. Ugyse' jut fel a 
levelem a listara, csak azert rizsaltam, hogy legyen benne valami. Azert ha 
meg is szerencsem lenne, akkor, el ne olvassatok ezt az okorseghalmazt, meg 
hi mindenkinek!

Cerberus

p.s. egyebkent az a bizonyos iranyzat helyesen nem "cybernetic", hanem 
"cyberpunk", de ez nem valami leszuras akart lenni, foleg, ha nem ugyanarra 
gondolunk, bar ezt ketlem... En egyebkent William Gibson-on "nottem fel". 
Kerdezhetitek az iranyzatrol Dixie Flatline-t is:-)

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - KQ7+SQ6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Gyujtemenyembe keresem a King's Quest 7. reszet, es a Space Quest 6. reszet.
Tud valaki segiteni ?

Udv.

Balo
+ - Q3 vs. Half-Life meg egyeb HL es ugyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Q3 vs. HL es ugyrol az a velemenyem hogy felesleges a ket jatekot
utkoztetni, mert bizonyos modon teljesen mas kategoriajuak.
A HL alapjaban veve egy single player jatek, ami egy "hangulat-jateknak"
sikeredett, ez az ok ami miatt annyira szeretik egyesek (mint pl. en
is). Itt singleben a jatekosok nem csak a sima FPS elmenyt elvezik,
hanem van egy storyline hangulat is, ami meg egy jo horror filmnel is
jobb elmenyt nyujt. Sok helyen emlitettek azt hogy a tortenetet rendelik
ala a jatekmenetnek, ami teljesen igaz is. Az mapok, texturak, prefabok,
hangok, ellensegek kialakitasa teljesen hozzasegiti az embert hogy
aterezze Gordon Freeman helyzetet a Black Mesa kutatointezetben.
Viszont a sima HL single bol kialakitott Valve DM, mar teljesen mas
helyzet hoszen itt nincs semm storyline, egy sima DM ahol az eredeti
half-life fegyverekkel kell harcolni egymas ellen. Ebbol a szempontbol a
half-life nem teljesen multiplayer jatek, hiszen a q3a, meg a q2 is
foleg a multiplayeres jatek elvezetere lett kialakitva, olyan
fegyverekkel amikkel jol lehet ilyen helyzetben strategiazni, es a
mozgasdinamikaja is a q2 nek ( es foleg a q3a nak) ugy van kialakitva,
hogy a multiplayeres jatek elvezheto legyen.
Eddig a half-lifeot bizonyos reszt leszoltam multiban, de nem beszeltem
a HL masik oldalarol multiban amit meg tobben nem ismernek. Az eredeti
half-lifeban a engin kialakitasa nagyon jo realisztikus kepet tud
kesziteni, amibe jobban bele tudjuk magunkat elni. A q3a ban az engine,
es a grafika inkabb a rugalmassagot, a paja valtozatossagat szolgalja,
ezert is pl. en nem tudnam elkepzelni q3a ban egy valos emberi epitmeny
( mondjuk pl. egy iroda ) lefesteset. De termeszetesen itt nem is erre
torekednek hogy az ember valos helyzetnek errezze a dolgot, hanem hogy
az eddig ismert "quake" (nem tudtam maskopp leirni a fogalmat :))
jatek-hangulatot ereztesse. De HL ban lehet modokat csinalni amik
kihasznaljak a realisztikus erzetkeltest. Az elso ilyen half-life mod
volt a TFC, amint mint mar masok is emlitettek a regi sima quake TF bol
alakult ki. Ez a jatek mar meroben kulonbozik a sima HL-DM -tol, meg q3a
tol. Vegulis egy masik jatek. Tortenete szerint ugy jott letre  hogy a
half-life keszitesekor meg volt igerve hogy a vegleges verzioban benne
lesz a TF2 mint hivatalos mod. De a Half-Life kiadasa elott kivettek a
jatekbol, es elkezdtek a projectet tovabb folytatni mint onallo jatek.
Amikor kiadtak tobben is felhaborodtak hogy meirt vettek ki, es ezert a
valve elkeszitett egy utolagos TF modot a TFC-t, amit az 1.0.0.9 es
patchben adtak kozre. Ettol fuggetlenul a TF2 fejleszteset folytatjak
tovabb.
Szoval a TFC-ben ket hadsereg harcol, amelyben tobb hivatasu katona
helyet foglalhatjuk el. Mindegyik katona fajtanak megvan a sajat
fegyverzete, sajat extra kepesegei, es sajat ertekei ( sebesseg,
allokepesseg stb. ). A ket seregnek van ket komplexuma. Altalaban ez az
alapfelallas. Es van egy feladat, (pl. CTF, bergyilkos vs. testor ) ami
soran a ket sereg harcol egymassal. Ebben a jatekban olyan hangulat
hatja at az embert amit meg mas jatekban nem nagyon erezhetett meg.
Csapatban kell gondolkodni, szervezni kell, egyutt kell megoldani a
feladatot. Minden katona tipusnak megvan a maga funkcioja. Realisztikus
ateli az ember a csapatjatekot. Segít a többieknek, es ők is ra. Mindik
keresni kell egy betoltetlen feladatot (mint pl. Sniper-ket felmaszni a
tetőre, és onnan lezercélkeresős puskaval fedezni a többieket amíg azok
lopjak a zaszlót.) Szoval en nagyon nagy örömömet leltem ebben a
jatékban amíg játszottam vele ( főként neten , külföldiekkel ).
Egyaltalan nem lehet ezt a jatekot összehasonlítani q3a val, mert mint
mondtam egy teljesen mas játékstílus.
Mint említettem TFC-vel csak játszottam, mert már van még ujabb mod
hozza, ami meg nagyobb élvezetet nyujtott. Ezt meg majdnem senki sem
ismeri rajtam kívül. Szóval az új nemhivatalos mod a Counterstrike , ami
tenleg egy nagyon allati játek. Terrorista vs. Anti-Terroristat kell
játszani FPS ben, és ezt teljesen realisztikus körülmények között. A
feladat mindig ugyanaz, a terroristáknak meg kell védeniük a túszokat,
és megölni az antiterroristákat, az antiterroristáknak, kiszabadítani a
túszókat, biztonságos helyre vinni őket, a terroristakat pedig ha lehet
megölni. A realisztikus körülmények abból álnak, hogy teljesen valós
helyzetet festenek le a mapok, mint pl. repülőeltérítés, terroristák
által elfoglalt villa, ipari létesítmények, parkolóházak. Ilyen mapokat
q3a ban az életben nem lehetne késziteni.... Ezenkívül a fegyverek
létező valós típusok, és pénzért lehet vásárolni őket (pénzt pedig
sikeres küldetésekért lehet kapni) A sebzés is teljesen valóságérzetet
nyújt. A sérülések először is a lőtt testrész helye szerint változnak (
tehát fejbelövés azonnali halál ), es ha tuléli valaki akkor egy idejig
a sebzéstöl nehezen irányíthatóvá válik , nem bír lőni, lassan esedezve
mozog. Általában nem kell sok lövés egyébként se hogy valaki meghaljon.
Pont annyi amennyitől a valóságban is meghalna valaki. Lehet golyóálló
mellényt is venni de az csak a törzs tájékán véd különböző sikerrel
különböző fegyverek ellen. Gyógyításra semmi lehetőség nincs. Ha valaki
meg meghal nincs semmiféle respawn, hanem meg kell várnia amíg vége lesz
a menetnek. Szóval ez egy állati játék, es csak half-lifos engine
segitségével lehet így megcsinálni. Az enginnek köszönhetően nemsokara
meg egy csomó hasoló mod fog kijönni, amelyek kihasználják a
half-lifeban rejlő lehetőségeket.

Egyéb apróságok:

Azoknak akik elakadtak a hűtőhászban javaslom hogy keressék meg az
árurakodót, indítsák el, és a bejaratnal lévő létrakon keresztül
mászanak fel a szelőző bejárathoz. A szellőzőn/polcokon lkeresztül pedig
az árurakodóhoz, amin keresztül át tudnak jutni egy masik
szellőzőrendszerbe....

Ja es valaki irta hogy nincsenek kutyák hlifeban, hanem csak "savköpők
:)" vannak.... A szó szoros értelmében nincsenek kutlyák, viszont van
egy Houndeye nevezetű kutyalakú ellenség, és amit az író "savköpőnek"
nevezett, nem más mint a Bullsquid nevezetű dög ami egy másik ellenség.

Petko

E-mail: 
ICQ UIN: 9556248

Aki szintén hlife maniás, vagy kérdése van a játékkal kapcsolatban
írjon!
+ - Re: Hali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 =EDrta:

> A Sci-fikhez szolva:
>
> Par evszazaddal ezelott azt mondtak az ember sose fog repulni. Aztan me=
g
> azt mondtak, hogy a hangsebesseget nem lehet tullepni. Most mindenkimeg
> van rola gyozodva, hogy a fenysebeseget nem lehet tullepni. Pedig az is
> csak egy sebesseg: 300000 Km/s. Na most nem tudjuk elkepzelni, hogy ez
> lehetseges. De ki tudja, hogy par szaz ev mulva mire lesz kepes a
> technika. Elvegre mar ebben az evszadban hihetetlnul megindult a
> fejlodes, es egyre gyorsul. Lehet hogy nem is olyan sokara ez elerheto
> lesz. Ki tudja? Na ennyi voltam. Sziasztok
> --
>
> Holhos Tibor
> 

  Hehehehe.....
Bocs hogy beleszolok az elmelkedesedbe, de nem birtam a leveledre nem
valaszolni ra......
Egy kicsit roszul szemleled a dolgokat akarki is vagy....
A fenysebesseg ugye minden tekintetben a fizikahoz tartozik. A
fenysebesseget alapjaban at lehet lepni hisz minden elektro-magneses
sugarzas fenysebesseggel terjed. Viszont ami minenkit izgat, hogy az anya=
g
abban a formajaban, amiben mi is vagyunk, es a korulottunk levo targyak
leteznek, bizonyitottan nem lehet atlepni, es ezt nem mas bizony=EDtotta =
mint
Einstein a relativit=E1s elmeletevel. R=F6viden annyi az erre vonatkozo r=
esz,
hogyha egy test gyorsul akkor a tomege is no. Es ezaltal a sajat tomege
lassitja. Ezt mi nem vesszuk eszre a korulottunk levo jelensegekben, hisz
ezek ezt a reakciot emberi felfogas szamara eszrevehetetlenul kicsi
mertekben mutatjak. De reszesckegyorsitokban ezt kutatjak pontosan a
gyakorlatban. Pl. ilyen helyeken felgyors=EDtanak elektronokat fenysebess=
eg
kovelebe, de ekkor mar a sujuk tobb tonna, es nem tudjak tovabb gyorsitan=
i.
De ha megis tudnak akkor  az elekrtron meg nagyobb tomeggel rendelkezne e=
s
meg tobb energia kellene hozza. De ez kepletben is be van bizonyitva.
Roviden a fenysebesseg fole lepni az altalunk megismert vilagegyetemben
fizikai lehetetlenseg.
+ - TNT2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Van mar valakinek tapasztalata TNT2-vel? Kulonosen 16M-s verzioval..
Van valahol Voodoo 3 es TNT2 osszehasonlitas eredmenye?

-- 
          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
  mailto:  Laszlo HERING       Budapest,  HUNGARY
+ - kingpin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kingpin demohoz keresek csalas kodokat!

Koszi!

Toth Peter (TpS)
mailto:
+ - Re: NFS4 problema megoldas + cheat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

(Kicsit offtopic, de ne haragudjatok!)
Lattam, hogy sokatoknak nem mukodik a NFS4, azert mert kaptok egy
hibauzenetet:

>Hiba a program inditaskor
>A(z) NFSHS.EXE fajl hianyzo exporthoz van csatolva =
>
>KERNEL32.DLL:.
>
>D:\Games\NFS\nfshs.exe
>Egy renszerhez csatlakoztatott eszkoz nem mukodik.

Hat sajnos nekem sem akart mukodni! Az egyik megoldas volt a crack, ami
tenyleg jo megoldas, de en rogton azon gondolkodtam, hogy a CD-n is van egy
"nfs4.exe" es roppant erdekes modon, KULONBOZO A MERETUK!!! Tehat en csak
felulirtam az "nfs4.exe"-t, es maris mukodott!!!! Nos, ezt ki vette meg
eszre rajtam kivul?

Mas: Need For Speed Cheat kodok (megkaptam valakitol):

> ---------------------------------------------------------------
Type in the following codes during gameplay:

ACAR-Bonus Car
ALLTIERS-Open All Tiers
BCAR-Bonus Car
BUY-Free Purchase(Career)
CARS-All Cars
CCAR-Bonus Car
DCOP-Bonus Hot Pursuit Car
ECOP-Bonus Hot Pursuit Car
FCOP-Bonus Hot Pursuit Car
GATES-Cash Increase(Career)
GOFAST-Upgrade Engine(Arcade)
MADLAND-Super Human Opponents(Arcade)
MONKEY-Upgrade Automatic Transmission(Arcade)
MOON-Low Gravity (Arcade)
TP # (00-15)-Drive as Traffic Cars(Arcade)
TRACKS-All Tracks
UP0-No Upgrades(Career)
UP1-1st Upgrade(Career)
UP2-2nd Upgrade(Career)
UP3-3rd Upgrade(Career)
> ---------------------------------------------------------------

Udv:
Romek Krisztian
E-mail:  ; 
WWW: www.nexus.hu/r_krisz
FTP: ftp://ftp.softhome.net/pub/r-krisztian
---
HTML, ekezet johet!
+ - Baldurs gate (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne egy eredeti Baldur's Gate amitol megvalnek 5k forintert!
A jatek 3 napos es meg nem volt hasznalva!

Bye: Arakis Kukus
> -------------------------------------------------------

+ - Re: Tycoon + DK2 ismerteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<1999. junius 27. 13:43>
Hello !

   Ugy latom, megint feltamadt az erdeklodes a TTycoon irant. Ennek
kifejezetten orulok, ugyanis szvsz a Tycoon sorozat legjobb darabja,
sot, barmely hasonlo strategiai jatekot ver. Nagy kar, hogy nem
fejlesztettek tovabb (illetve egy fejlesztes volt, mert van egy deluxe
valtozat is, ami sokkal jobb az alapjateknal), pedig talan lett volna
par apro modositasi lehetoseg. Talan jobb is igy, hogy nem lett belole
is ugyanaz, mint a Railroad 2 -bol, ami nekem nem igazan jott be. Hogy a
sorozat legujabb darabjarol, a Rollercoaster Tycoon -rol ne is
beszeljunk, ami szerintem nem ugy sikerult, ahogy azt szerettek volna.
Nem tudtak eldonteni, hogy most vidamparkos, vagy vasutas jatekot
akarnak csinalni es osszezagyvaltak az egeszet. Grafikailag igen jol nez
ki, de az a baj, hogy kb. fel ora alatt meg lehet unni. A Theme Park 2 a
hirek szerint messze verni fogja.
   Egyszoval : a Transport Tycoon Deluxe orok es megunhatatlan ! Akinek
palyak kellenek (Magyarorszag, Europa, Szabolcs megye), az keressen meg.
Elegendo igeny eseten felrakom az oldalamra oket (elegendo = legalabb
egy erdeklodo :).
   Aki pedig tovabbi regi Microprose jatekokra vadaszik, keresse fel a
http://mpawa.cjb.net oldalt, ahol gyakorlatilag az osszes jatekuk megvan
(az ujabbak nem). Az oldalrol kiindulva rengeteg tovabbi oldie site
erheto el, ahol a regi, nagy jatekok 90% -a megtalalhato.

   Dungeon Keeper 2 ("It is Good to be Bad") :
   A Bullfrogos fiuk tudjak, hogy mi kell a nepnek : 3D grafika, az elso
reszbol ismert ficko mely hangja, igenyes videobetetek es jo hangok.
   A grafikara nem lehet panasz : egy egyenes vonal nincs benne, minden
girbegurba. A fenyek es a vizeffekt nagyon profi. A helyszinek teljesen
uj kulsot kaptak, amelyek nagyon feldobjak a megjelenest.
   A narrator hangja mar ismeros, nagyon jo hangulatot kolcsonoz a
jateknak.
   A videobetetek jo resze realtime, magan a jatek megjelenito engine
-jen futnak, vagyis igen jok. A palyak vegen Horny nagyon profin nez ki,
foleg a langolo labnyomokkal :)
   A hangok es a zenek a szokasosak, a sejtelmesseget erositik.
Egyebkent az spd file -ok kivulrol, WinAMP -pal is lejatszhatok, ugyanis
-ha jol neztem- MP2 formatumuak.
   Magarol a jatekmenetrol nincs sok kiemelnivalo. Igazan nagy
ujdonsagok nincsenek, a campaign -ok kivitelezese az elso reszt idezi
(csak most mar nincs zoom a szigetre ...). Van par uj szorny (goblin,
dark elf, mistress, ...), illetve partol elbucsuztunk (bug, hellhound).
Az ellenfelek sokkal valtozatosabbak es taktikusabbak. Mar nem rohannak
fejetlenul a harcba, az ijaszaik, varazsloik hatul maradnak es a
csapatuk tud visszavonulni is. Raadasul mar nem csak egy csapat van,
akit le kell gyozni, hanem rendesen jonnek mindenfelol. Minden palyan a
helyi lordot kell legyakni. Ujdonsag meg, hogy minden lenynek sajat
tulajdonneve van, amelynek ugyan nem talaltam ertelmet, de valamelyest
talan egy kis egyeniseget kolcsonoz nekik.
   Van par uj szoba, mint pl. a kaszino (ahol a lenyeid szorakoznak es
koltik a zsoldot !), illetve par helyszin megvaltozott. A bortonben egy
ido mulva a foglyok csontvazakka valnak (immunisak a felelemcsapdakra,
nem kell nekik kaja, soha nem lazadoznak, ...), illetve a kinzokamraban
igazan jo dolgokat lehet most mar csinalni (kerekre feszites tobb
variacioban, korbacsolas, elektromos szek, ...). Jellemzo, hogy ha par
ellenfelet megkinzol, a lenyeid moralja igencsak megno es azonnal
feltetlen lojalitasukrol biztositanak :) Sot, a mistressek kifejezetten
elvezik a kinzasokat (a kerek a kedvencuk), ha mashova rakod oket,
boldogtalanna valnak (egymast is rendszeresen kinozzak, de szerencsre
nem halnak bele, szoval nyugodtan lehet hagyni oket ... :). A templomban
lenyeket lehet felaldozni (bele kell oket dobni a vizbe), amiert manat,
esetenkent aldasokat (bless) lehet kapni.
   A RIP az aranylemez kiadasanak napjan kerult ki (erdekes :) es negy
reszre tagolodik (alap, music, speech, video). A video add-on -hoz meg
nem volt szerencsem, de az is biztos lesz valahol.
   Ja, es hogy mi kell hozza : Windows 95 vagy 98, DirectX 6, sok
memoria (32+ MB), egy jo 3D kartya (egyenlore csak Direct3D), min. P200
(MMX -et tamogat), hangkartya (minel jobb minosegu; A3D es EAX meg
nincs). 

   Remelem, senki idejet nem raboltam a kicsit hosszura sikerult
infokkal. Jo jatekot !

   PS: Felhivom azon jatekostarsaim figyelmet, akik elakadtak vmelyik
palyan, hogy NE csak engem keressenek a problemajukkal, ugyanis meg en
is csak az 5. palyan vagyok (idohiany :). Egyeb dolgokban szivesen
segitek (kiveve barmifele cheat kerest, ugyanis azt kapasbol torlom
 ...), de megoldasi tippeket inkabb ide, a "kozosbe" dobjatok be, biztos
nagyobb sikerrel jartok ! Koszike ! 
----
Toth Peter / Petrus
HP: http://rivendell.fortunecity.com/stonekeep/923/  (99.06.07.)
Mail: 
"The releasing of anger can better any medicine under the sun" (Pantera)
+ - Flashback (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, Gamerek!

Nincsen meg valakinek veletlenul a Flashback angol verzioban? Nagyon
lekotelezne!


Bye:




AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS