Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TANC 1684
Copyright (C) HIX
2002-12-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: tanc.hu (mind)  45 sor     (cikkei)
2 FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind)  36 sor     (cikkei)
3 FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind)  580 sor     (cikkei)
4 FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind)  41 sor     (cikkei)
5 FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind)  353 sor     (cikkei)
6 FW: [freeboogie] RE: [tanc-L] Re: tanc.hu (mind)  29 sor     (cikkei)
7 FW: [freeboogie] dean collins, stb. (mind)  21 sor     (cikkei)
8 FW: [freeboogie] =?UNKNOWN?Q?Versenyn=E9z=E9s?= (mind)  107 sor     (cikkei)
9 FW: [freeboogie] Versenynezes (mind)  20 sor     (cikkei)
10 =?8859-2?Q?T=E1ncklub?= (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Re: tanc.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsoka L.  > 2002.12.08. 14:57:15 +1h-kor írta:

 Sziasztok!
Nagyon szuper volt a szombati verseny!
Sajna a gépem szétesett, igy képek még nincsenek. :(

Eredmények és egy rövid beszámoló a tanc.hu-n olvasható.

Ezúton kérrem, hogy aki versenyekről képeket, beszámolót, eredményeket tud prez
entálni küldje a listára, vagy hozzám.
A tanc.hu -n minden elfér :)


Koffer


> OK, Gratula! Varjuk Koffertol a beszamolot!
> Zsoka
> 
> "-----Original Message-----
> "From:  [mailto:]
> "Sent: Sunday, December 08, 2002 10:36 AM
> "To: 
> "Subject: [tanc-L] Re: tanc.hu
> "A két dolog amit hiányoltál fent van az oldalon:
> "- a lap alján középen van az "Impresszum" ahol megtalálható a stáblista.
> "- a jobb oldalon a Belépés rész alján van a "Taglista" ahol az oldalra
> "beregisztrált látogatók rövid bemutatkozása található.
> 
> 
> 
> Ha ki akarsz jelentkezni a listarol irj egy levelet a kovetkezo cimre:
> 
> 
>  
> 
> Your use of Yahoo! Groups is subject to http://docs.yahoo.com/info/terms/ 



-- 
                                  Komaromi Ferenc    
                    Karnevál Táncegyesület Budapest
      Tel.: 4130922 ; 06 30 9968-902   www.extra.hu/tancinfo  
  Iratkozz fel az TancInfo listankra!  
+ - FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Komáromi Ferenc [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 2:28 AM
To: Szilagyi Csaba; 
Subject: [freeboogie] Re: dean collins, stb.


Szilagyi Csaba  > 2002.12.06. 16:05:25 +1h-kor
írta:


 Sziasztok!


 Egy leírás (BW):
www.tanctanfolyam.hu

Ha valaki kiegészítené (főleg a hazai történettel) akkor lehetne egy
használható verziót alkotni!
Üdv!


Koffer

ui.: Nem az én tollamból!
>
> Van a www.tanc.hu, egesz jo tancos portalnak nez ki, de a boogie es a
> swing leírások lemaradtak róla. Szerintem lehetne ott ilyen oldalakat
> csinálni.
>
> Csaba

                                  Komaromi Ferenc
                    Karnevál Táncegyesület Budapest
      Tel.: 4130922 ; 06 30 9968-902   www.extra.hu/tancinfo
  Iratkozz fel az TancInfo listankra!  
+ - FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From:  [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 9:08 AM
To: 
Subject: Re: [freeboogie] Re: dean collins, stb.


Hello Mindenkinek.

A swing listára tették fel ezt a levelet, valamelyik belő
listárólszerintem minden boogiesnak és swingesnek, beboposnak érdemes
elolvasnia, mivel eddig messze szerintem ez a legprofibb. Hi, Arva Zsolt

Sziasztok!

A Dean Collinssal kapcsolatban egy levelet esetleg át tudok ide rakni.
Néhány hete, "boogie döntő" címen feltettem egy levelet, amely rengeteg
tánclistát bejárt. Most, újból megteszem ezt, mert írója, aki ritkán
netezik, újból írt egy hosszabb levelet a Deans Collins videokkal
(valóságos letöltő láz lett úrrá, a swinglistán is) kapcsolatban
felmerült kérdésekre válaszolva. nagyon sok levél íródott a
swingeseknél ebben a témában, s e levél összefoglalja a feltett
kérdéseket. Bár írója maga is kijelenti, hogy a válaszában,
véleményében sok olyan dolog van, ami kérdéses, de azoknak akiket a
swingek, boogie, bebop kialakulási története érdekel, szerintem nagyon
megéri elolvasni!! Egy-két nagyon jo weboldal javaslattal. Nomeg egy
kis érdekes előrejelzés is található egy 1997-es Montpellieri Boogie-
Woogie formációs Eb beszámolója kapcsán. Annak, akit egy west coast
swing és bebop tanár hozzászólása érdekel, jó olvasást kívánok. Nem
nyúltam a levélhez, ezért egy két dolog nem biztos, hogy érthető. Üdv,
Sáros Gábor

----- Original Message -----
From: 
Send: 
To: 
To: 
Sent: Monday, December 9, 2002 23:42 PM
Subject: (swinglista) Dean Colllins, west coast swing, 1997. Montpellier




Jó napszakot Mindenkinek!

Olvasgattam a versenybeszámolókat. Én ha nem haragszotok, most nem
foglalkozom ezzel, de kijelenthetem, hogy a Free Style vagy mostani
nevén Ötvenes évek rock and roll-ja, minden idők legjobb magyar
versenye volt. A tanár-diákon Vivenn úgy megtáncoltatott, hogy a
térdprotézisem szerintem kimászott volna a helyéről, ha nem kapok két
lidokain szúrit előtte. Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora verseny
lesz. Bevallom járni nem bírok. Három tánc egymás után, három
fordulóban, ez Nekem és a térdemnek, nagyon sok volt. Mondjuk olyan
táncpartnerrel, mint Vivi nem kunszt jónak lenni.

De olvastam a Dean Collins-ról videókról szóló leveleket. Gyerekek,
Akinek erre ideje van, az töltse le!!!!. Nekem türelmem sincs hozzá,
bár mindent megadnék érte, mert szerintem Ő a legnagyobb!!!!

Hát itt sok kérdés ment vele kapcsolatban. A kérdések egy része, az
Általa alapított, én inkább azt mondom, hogy rendszerbe foglalt, Általa
előszőr táncolt, Általa divatba hozott Hollywood és West Coast Swing
kapcsolatát böngészi, az Én felfogásom szerint, egy egészen más
oldalról közelíthető meg. Hozzáteszem egyáltalán nem biztos, hogy
bölcsességek, s nem kezelem tényként:

A Hollywood Style egy őse a West Coast swingnek, csakúgy, mint az
Argentin tangónak a Milonga. De ha magát a két táncot nézzük, akkor két
különböző műfajt jelent.
A West Coast swing a swing táncok között nem jobb vagy rosszabb stílus
bármelyiknél. A west coast swinget mindig az Argentin tangó és a latin-
amerikai táncok-hoz viszonyítják. Mert van samba, cha-cha-cha, rumba,
mambo, salsa és van az argentín tangó, amelyben nincs dob, nincs kolop,
nincs trombita. Mert az argentin tangó, bár kőkemény latin amerikai
tánc, teljesen más, mint a többi. Ugyan így van a west coast swing és a
többi swing irányzat. Egészen más. A zenéje is, s maga a tánc is. A mai
West Coast elsősorban latin tánc, s alapja afro-latin mozgásra épül. Ha
ezt nincs meg benne, akkor a kar alatti forgatása helycserében (Cross
Body Drake, vagy Tuck turn, under turn) nem különbözik a boogie-woogie
versenysítlusban ma használt helycserés elemtől. Mivel a táncsítlus nem
attól az, hogy mit táncolok benne, hanem, hogy hogyan. ha nem tudok
charleston mozgást, shim-sham, shorty George mozgástechnikát, akkor a
lindy tánc is csak egy ablakkeret, ablaküveg vagyis belső tartalom
nélkül.

 Sajnos ma a táncműfajok űző között nagyon gyakori, hogy sokan, akik
látnak egy lassú swinget táncolni amerikai táncosoktól, akkor egyből
arra gondolnak, hogy az west coast swing. Pedig az lehet Hollywood vagy
Savoy, Shag, Shake, Boogie stb. lassú előadásban. Amit most írok nem
bírálatból írom, s nem személyeskedésből, hanem tapasztalat alapján:
Gyakkran fordult elő, hogy olyan ember, aki nem látott még lassú boogie-
t, az azt a west coast swing valamilyen más irányú előadásának vette.
Ez fordítva is így van. Gyakori, hogy a west coast swinget hiszik
hollywood style-nek, s a lassú bebop-ot boogie-nak. Ennek egyik oka az,
hogy nem ismerik a stílusokat a táncosok. A másik oka, meg az, hogy
vannak emberek, akik elmennek egy  tánckurzusra, vagy egy bemutató
órára. Innen sokfelé ágazik a stílusok íránt érdeklődők tábora. A
rosszabbik ágban (akikről Roland is írt) azok a táncosok vannak, akik
természetesen felveszik videóra egy ilyen oktatás anyagát és utána
szentül meg vannak győződve arról, hogy az adott táncot ismerik. Holott
csak egy ablakkeretet tartanak a kezükben, üveg nélkül. Később újabb
video anyagokat gyűjtenek, amelyekről a saját kút fejükkel elkezdik
lenézni az anyagokat. De mivel nincs, aki a technikát megtanítsa nekik,
ezért egy torz valamit adnak vissza. Egy keretet, tartalom nélkül.
Lépéseket technika, s megfelelő mozgáskultúra hiányában. A legnagyobb
baj az az, amikor ilyen emberek elkezdenek okoskodni, hivatkozni a
külföldi menők videófelvételeire. Na, ilyen emberek hiszik azt szentül
utána, hogy a Hollywood Style lassú változata és a West Coast Swing egy
és ugyanaz. (ilyenkor jönnek a szövegek, hogy Erik és Sylvia az aztán
fantasztikus west coast swinget táncol, vagy az olasz Ceccachi milyen
baromi jó boogie-s. (van, aki még Veres Csabát is megtalálta vele
rendessen). Sokan látnak egy figurát, ami nagyon sok táncban megvan, s
rögtön arra következtetnek, hogy az általuk ismert stílust látják.
vannak, akiknek az a felfogása, hogy egy tánc mindig ugyanolyan, s a
stílusjegyei nem változnak. Pedig ezt pont a versenyiránzatok teszik
velük, hiszen a versenyen valakinek jobbnak kell lennie, mint a
többinek. Szerintem ez vezet a stílus trendek kialakulásához. Aki ma
elmenne egy bebop képzésre, vagy látja Szögi Andrist és Tímár Alisát,
az nem ismerne rá arra a táncra, amelyet pl: a nevezett Veres Csaba
táncolt swing, free style és boogie versenyeken. Az olasz, a francia
jump és a short bebop ma nagyobb trend. Dettó ez a verseny boogie is.
Tökmegváltozott!!! Na, ezért vannak állandóan szakmai viták a swing, a
long step bebop és a boogie körül. Szerintem mamár a versenysítlusok
nem ismernek határokat, egyáltalán nem törődnek a tradicionális
mivoltal. A legújabb pedig a bebop és boogie keverék, amelynek szakmai
ismertetőjét Komáromi Feri is végighallgatta velem Dunaújvárosban
Venturinitől. Szerintem, csak olyan ember lehetne képes ezeket a
műfajokat igazán összehasonlítani, aki mindegyiket, naprakészen,
behatóan ismeri. Arra a felvetésre, hogy a mai boogie és swing zsűrik
ezt a témát végják-e? A válaszom, hogy nem. Én sem. Pedig illene.

Én azt a nézetet osztom, amelyet a szakirodalom is. A west coast swing
nem igazán gyűjtőfogalom, hanem tulajdonnév. Pontosabban mindkettő.
Csakúgy, mint a Szatmári Csárdás sem. Vagy igen. Sok tánc, így a
csárdákban kialakult gyors műfaj közül is számtalan alakult ki például
a Mezőségben, így mindegyik neve a Mezőségből származó csárdás, de
Mezőségi Csárdásnak egy meghatározott műfajt nevezünk. A Mezőségi
Csárdás és a Kalotaszegi már zeneileg is eltér egymástól.

Ez kb. egy olyan értelmezési kérdés, minthogy van egy Budai Laci, aki
argentin tangós. Lakik Budán, egy srác, akit Kovács Lacinak hívnak és ő
is argentin tangóra jár. Namost, ha én ezt lakhely szerinti
szemléletben nézem, akkor Kovács Laci is egy BUDAI (területileg) LACI,
aki argentin tangózik. Az egyik esetben ez főnév, a másik esetben egy
helyhatározó, származási határozó vagy jelző.

Dettó így van a West Coast Swing és az East Coast Swing esetében is.
Bár nem hinném, hogy Én ebben profi elmélkedő volnék. Minden, a nyugati
parton kialakult swing, származási területés tekintve: west coast
swing. Csak ezt az amerikaiak a Western Swing néven gyűjtik. Maga a
west coast swing elnevezés, vagyis "nyugati parti lendület" az
alapvetően lusta, latinero, lassú, lusta zenei meghatározásra utal és
az ebből kialakult táncra. Egy játék, egy férfi és egy nő között.
Igazán ez ötvöződik tánctanilag a Hollywood-i swing irányzattal és lesz
ebből a west coast swing őse, a California Push, ill. a California nevű
west coast swing.

Ha a kérdést származási terület szerint nézzük, akkor a Lindy Hop, a
Big Apple, a Balboa stb. meg East Coast Swing. Hiszen a keleti partról
származnak. New York a keleti parton van, csakúgy, mint Hollywood a
nyugatin. Ezzel együtt Frenki nem az East Coast Swing nagymestere,
hanem az autentikus swing zenére táncolt táncé. Mert a lindy hop-oz az
teszi eredetivé, hogy valódi swing zenére táncolt tánc, a west coast
swing és az east coast swing pegid nem. Maga a - tánctanilag
megfogalmazott - East Coast Swing úgynevezett kemény, hard valtozata a
jive rokona, a könnyű pedig gyakorlatilag a boogie-woogie-hoz hasonlít.
East Coast Swing a bebop is, amely Bostonhoz kötődik, ottani ősi nevén
Boston Shake vagy Long Step. Azt meg egy West coast swing táncos vitte
a keleti partra és ötvözte az east coast swing mindkét ágával. A
vonalvezetés megmaradt, de a lábtechnika és a stílus megváltozott.
Mivel a parton táncolták, ezért Beach Bop-nak is nevezték.

Hát, hogy hogyan kerültek ezek Európába (Gábor ezt Te kérdezted)?
Megmondom őszintén, halván rózsaszín gyomornedvem sincs. Na jó, nyálam
még van! Azt tudom mondani, amit Franciaországban, Németországban és
Olaszországban ezekről számtalanszor hallottam. Vegyük alapul azt a
mesét, amit a Táncvarázs című TV borzalmakban is lehet hallani.
Miszerint, a jive az 1940-es évben, az amerikai katonák által lett
behozva a kontinensre. Hát ez onnan is sántít, hogy Nyugat-Európa
fasiszta megszállásának évében, aligha járt amerikai katona a kontinens
közelében, max: szabadságon.

Ha hinni lehet a tánctörténelemnek, akkor az amerikaiak ezeket, a
keleti parti táncokat hozták át magukkal. Az idén Saint Tropez-ben,
amikor a junior bebop Eb volt, ott a tengerészeti fesztiválon, egy
nagyon idős, amerikai veterán ezredes beszélt a swing-ről. Úgy kezdte,
hogy Ő ott volt Normandiánál, főtörzsörmesterként, hadihajós tüzérként
és az Omaha partot lőtte. Azt mondta, hogy a swing zenei műfaj
beáramlását a fehét katonák és tengerészek kezték el, mivel az amerikai
hadseregben négerek gyakorlatilag csak a gyalogságban kaptak helyet.
Márpedig Normandiánál elsősorban tengerészek, tengerészgyalogosok,
tengeri szállítású vizi alakulatok szálltak partra. Ők képezik ma is az
itt állomásozó hadtestet. Ez a swing tánc, amelyet fehér emberek
táncoltak párokban, először ugyanaz volt. A katonák, matrózok ide oda
rángaták a lányokat a kantinban és a mulatóban. Részegek aligha voltak
képesek hátulkereszt vagy step by step lépéseket, bakancsban
táncollgatni. Ahogy halattak előre a szárazföldön, úgy váltak szét az
egységek. A bebop helyben maradt, mivel Franciaországban honosodott
meg. Itt a lassú sanzon zene volt a közkedvelt és a swing. Mindkettőre
ugyanazt táncolták, csak lassan és később gyorsan. Ha hinni lehet ennek
az okfejtésnek, ezért a bebop lassú (lábváltásos) és gyors (jump,
pattogós, ugrós) lett Franciaországban. A másik az, hogy itt a big
bandek más tónosú, hangzású hangszerekkel voltak felszerelve. Pl: szóló
szaxofon helyett bassús saxival, harsona helyett, bariton trombitával
és tenorkűrttel. Egyszóval európai hangszerekkel. Egy iylen
hangszerelésű In the mood, egészen más, minte egy New Orleans-i.

Persze, nem szabad megfeledkezni a korábban Olaszországban partra
szálló katonákról sem. (Szegények ha tudták volna, hogy két ország
között ma is folyik a vita, hogy kinél látott ez előbb napvilágot)
Mivel itt is táncolták a swinget, hát divat lett. Így, hát kialakult
náluk is a későbbi be bop vagyis boppolni tánc, mely jóval később vette
fel e nevet, francia rokonáénál. Mivel az olaszok latinok, így rengeteg
testcavart helyeztek bele. Az Ő bebop és boogie stílusok, amely
egyebekben teljesen eltér egymástól, ezért alkalmazza a lábcsavarást,
ill. az amerikaiaktól ellesett rongylábat. Hogy a bebop e két országban
honosodott meg igazán, az annak köszönhető, hogy itt sohasem volt divat
a boogie-woogie. Az itt, ma is állomásozó katonai csapatok nyolcvan
százalékát a haditengerészet adja. Aki járt Párizsban, s elment
különböző mulatókba, akár az új városrészben, akár a régiben, ott
sanzon énekeseket talált, világhírű helyeken. Hiányzik egy nagyon
fontos hangszer és ez a zongora, amely a boogie-woogie nélkülözhetetlen
kelléke. Egyszerűen nem fért be a kiskocsmákba, nem volt divat. Ha
emlékszik valaki arra a filmre, amelyet TV2-n is volt a bebop
kialakulásáról, erről volt szó Ugyan az a párizsi Sueasant és a new
York-i Savoy tulajdonosa. Nos, ha visszaemlékeztek, nem volt zongora a
Francia zenekarban. A Bebop-ot később a brit műfajként ismert gospell
irányzatú jazz zenék váltották fel. De ígazán egyik műfaj sem tudott
Európában kifejlődni, mert jött valami, ami minden addigi zenei stílust
elsöport, s kegyetlenül magába olvasztotta. A Rock and Roll. Annál a
bebop-nál, amely később a rock and roll műfajban, mármint az ötevenes
rock and roll zenei stílus egyik ágazatává vált, megfigyelhető (pl:
Bebop baby, bebop a lula) a sétáló basszust az énekesek hangja adja
meg. Ezért hívják vokális rock and roll-nak is. Persze adja a bőgő, a
gitár, a trombita, de nem a zongora. Nagyon erős a vokális hangzás, s a
gitár és a dob egyfajta pattogást ad a műfajnak. Balásy Ádám
eszmléletlen hamar észrevette a különbséget, amikor Nálam járt.
Kramarik Ferike is egyből (pesti Ötórai tea züllött fejű zenésze)
rápattant a témára, amikor a Saint Go Rock and Roll-t beraktam Neki
swing, boogie majd bebop változatban.

(Kimentem egy esti kávét inni. behoztam és persze, hogy fellöktem)

Németországban, amelyben a néger katonákat csomagban rakták le a
megszállás alatt, ez tökmásként alakulhatott. Itt az eredetileg
áthozott swing tánc - többek között nekik is köszöhetően, s annak, hogy
a német mentalitást elsöporte a teljesen amerikaizálódni akarás -
másként fejlődött tovább. Inkább visszakanyarodott a természetes
környezetében kialakult gyors műfajhoz. Németország az európai boogie-
woogie zene egyik központja lett. Rengeteg híres boogie zongorásuk van.
Az eredeti tánc, mivel más zenére táncolták, más arculatot kaphatott
így. Itt ügyesebb, lábtechnikásabb variációk alakultak ki, mivel egy
négykezes zongora szolóval vezetett zenekar, rengeteg ütemet volt képes
megszólaltatni. Van, hogy több sétálló basszús is szól kánonban. Többek
között szerintem ez is a magyarázata, hogy az echte boogie táncot
Németországból származtatják. Egy tény!!! Az európai swing és boogie
táncok, nem a négerek lindy táncából származnak, hanem a fehér ember
által táncolt jitterbug (átmenet east coast swing és jive) táncból. Aki
utána akar járni, az keresse Fred Huntot, a francia swing és lindy
válogat ott vezetőjét. Levezeti neki. Néger katonák csak a koreai
háborúban kerültek hivatalos reguláris állományba. Amerika több
államában a négereket a hatvanas évekig be sem engedték a különböző
clubokba. Persze ez az elmúlt húsz évben teljesen megváltozott. Én úgy
tudom, hogy Svédország a kivétel, mivel egy nagyon híres amerikai
tánccsoport a negyvenes években járt ott. Bereczky Márton talált erre
utalást, s a Nyugat folyóírat szerint a háboróúelőtt Magyarországon is
járt egy ilyen csoport.

Visszatérve: a west coast swing tánc - a szakirodalom szerint és azok
szerint is, akik ezt csinálják - teljesen eltér kialakulásában és
fejlődésében a lindy hop-tól. Ennek az a magyarázata, hogy a
tulajdonnévként értelmezett West Caost swing tánc és zene, műfajilag
nem swing. A west coast swing ugyanis nem hot vagy cool jazz, ahogyan
az amerikaiak a keleti part táncait, vagyis a feka zenéket említik,
hanem elsősorban latin zenére táncolt stílus. Márpedig egy táncot a
zene teszi azzá, ami. Műfajában és stílusában is latin, mivel a nyugati
parti mulatók latin zenéjére, a latinero mozgáskultúrát és afro-
amerikai, haiti, reggi, caribi táncelőadást ötvözi. Nem véletlen, hogy
Amerikában az amerikai latin versenytáncban, az american wievendben
(Sohasem tudom leírni rendesen) is helyet kapott. Ott ugyanis nem jive-
ot táncolnak, hanem west coast swinget. Aki nem tudja a csípőjét
szabadon, rumba, samba, mambo szerűen használni, az nem tud west coast
swinget táncolni. Ezt mondja Buddy Schwimmer is.

Én amennyire amerikai tanároktól, swing táncosoktól tudom, a Hollywood
Lindy Stílus, bár a nyugati parton alakult ki, de a neve is mondja egy
városhoz kötődik. Dean Collins versenyző is volt. Rengeteg korabeli
táncversenyen elindult, a legenda (Artur Murrey konyve szerint is) vagy
mitosz szerint, ötvenet nyert meg egymás után. Azért versenyzet, hogy a
keleti parton megtanult Savoy főstílust terjessze, az autentikus swing-
ről mit sem tudó fehéremberek között. Mivel Collins előszőr a nyugati
parti táncokat sajátíotta el, ezért az Ő általa táncolt lindy,
előadásában és lépésanyagában eltért a keleti part, négereinek
táncműfajától. Ha hisszük azt, hogy Ő volt az első fehér táncos, aki
ezt felvállalta, akkor e műfaj neve nyugottan lehet a Dean Collins
lindy hop. Amelyet, miután a filmgyártás fellegvárába ment, s
nagyközönség elé állította, Hollywoodból származtatnak. Az amerikai
swing történelem is neki tulajdonítja az echte műfaj meghonosítását a
nyugati parton.

Az már egy másik történet, hogy Collins jóval később, saját maga
számára, a san diego-i és los angelesi kikötőkben megtanulta az eredeti
latinero táncmozgást (állítólag az afro beutést egy reggi bárénekesnő
segítségével) s beleillesztette a saját lindy-swing táncába. Onnan
kiemelte a jellegzetes swing figurákat és ezt az egészet összegyúrta
egy műfajjá. Ezzel a saját stílussal is nyert versenyeket, s ennek
adták a California west coast swing nevet.


Szerintem ma, aki igazán a Collins féle west coast-ot táncolja ebben az
országban az Veres Csabi. Eredeti, swinges, lindy-s jelleggel adja
vissza ezt a táncot. Amit márciusban az FMH-ban művelt az olyan
embereket is elismerésre, lelkesedésre sarkalt akkor, mint Gergely
Zoli, aki mindegyik stílust ismeri, mindkét szövetség pontozója A mai
west coast swing latin tánc. Ma a rondel vagy Buddy Schwimmer és a San
Diego stílust tartják a "nyugati parti lendületnek".

Hát ennyi. Nyilván lehet a véleményemmel vitatkozni, de Én - bár mamár
xy szövetség elismert, felkent, kitagadott - tanára vagyok, de csak egy
táncoktató, aki nem élt együtt azzal a Neandervölgyi ősemberrel, akinek
unga bunga táncában is felfedezhető volt a hátulkereszt (Step by Step).
Sőt a festményeken látható, feneküket vakaró nőstény egyedek
kimondottan a walk step with afro shake lépést mutogatták egymásnak a
tábortűz körül, formációban. Szegény Százlá'Boogie, ha tudnák ezt!!!
Bár, ha igaz, akkor a DNS vizsgálatok szerint a neandervölgyi genetikai
és biológiai adottságai 27 helyen eltérnek az emberszabású lényektől,
így feltételezhetjük, hogy a kar alatti forgatást helycserében
(szarvasvadászat után, örömükben) nem is emberi lények táncolták
először.

Ha valaki valódi west coast swing és swing stárokat akarsz látni, akkor
érdemes felkeresnie http://www.westcoastswingamerica.com/ oldalt. A
Kyle Redd és Sarah Vann Drake többszörös US OPEN győztesek (utoljára
1998-ban), west coast swing kűrben, vagyis ott show case-nak nevezik. A
hölgy édesapjáról, aki szintén tánctanár volt, nevezték el a Cross Body
Drake, vagyis a kar alatti forgatás helycserés figurát. Itt igazi
táncsztárokat lehet szemlélni, ha valaki behívja a fotó albumot, valodi
bajnokokat, nem pedig egyszer-láttam-egywrrc-vagy-ido-versenyen-és-
sztárlettem emberkéket. Sajnos már levették a 2001-es VB anyagát, rajta
a bronzérmes Gyursits Deni és Tóth Szimi képével. Rengeteg valódi
leírást és cikket lehet olvasni a swingról, nyilván angol nyelven.

Vagy adok egy másikat is
http://www.madisonwestcoastswing.org/index.html egy west coast swing
klubról. Érdemes megnézni, hogy mennyire precízen vezetik a naptáraikat
és az órabeosztásaikat is. Ismerős tanáruk van. Végül adok egy másik
linket, itt meg a WRRC közeli tanárok videoi vásárolhatóak meg, vagy
tölthetőek le ingyen, többek között Erik és Sylvia, Marcus Koch
stb.http://www.swingdanceshop.com/

Ami meg a Konga Devils bemutatóját illeti. Hát!!! Imádom Őket. Most
nagyon együtt van a 13 fekete és szőke, vörös meg barna "dög". Még jó,
hogy voltak készenléti zsarúk mert dőltek volna a székek meg az
asztalok. Jó, hogy így összeállt a ritmo de boom, boom. Ha Alisa
felépül, Szimi hazajön, jön az olasz lány is, akkor februárban az Afro
Világfesztiválon ott leszünk. Hogy voltak figurák és elemek, amik nem a
jóizlésbe tartoznak??? Hát erre mint mondjak!. Én sohasem titkoltam,
hogy a táncosaim között van olyan lány, Akinek már szerintem az
ovódában is vibrátor volt a jele. Istenem, hát van három go-go táncos
és két disco pult táncos. nagyon élnek tánc közben. Tóth Szimi is night
klubban táncolt, de állítom, hogy női ember nem született mégegy ebben
az országban, akinek annyira jó, nőies mozgása volt ezekben a
műfajokban, mint Neki. Na jó, Jánosi Viki és Vajda Gyöngyvér. Ilyenek
Vagyunk. Akinek ez nem tetszik, az ne nézze.

Ja, a régi versenyekkel kapcsolatos beszámoloknál az 1997-es
Montpellier-i boogie-woogie formációs EB-t bevállalom. Egyrészt mert
ott voltam, mint szakvezető, s magyar csoport először szerepelt ott
döntőben, elindítva egy úton a Százlá'Boogie-t, másrészt mert ott
találkoztam olyan külföld tanárokkal, akik ma barátaim. Csak egy
gondolat, amely azzal az eseménnyel kapcsolatban már kiderült számomra.

1997. MÁJUSÁBAN a Százlá'Boogie-Woogie formáció bejutott annak az EB-
nek a döntőjébe. A verseny előtt Blahunka Zolival és Csőszi Mónival
elmentünk a Montpellieri állatkertbe, Gepárdot nézni. Soha nem felejtem
el azt az Ice Teát, amit ott ittunk. A Százlá'Boogie-sok már hazafelé
megfogadták, hogy egyszer a világ legjobb formációja lesznek. EGY
HÓNAPPAL később egy megszeppent, 10 éves kisfiú kezdett hozzám járni
táncolni Kaposváron, akit összeállítottam egy feket hajú, husi
kislánnyal, aki a tornazsákját rúgdosta. (TimAS ne röhögj!!!)

Öt évvel később, 2002. MÁJUSÁBAN, a Százlá'Boogie formáció megnyerte a
Formációs Világbajnokságot, ugyanott Montpellierben, ahol 5 évvel
korábban debütáltak. A Világ legjobbjai lettek. Rá EGY HÓNAPPAL, egy
kigyúrt kisrác és a fekete hajú, kerol leány, valamint brutális arcú
tanáruk üllt Montpellierben az álatkert büféjében, s bár Gepárdot nem
találtak, Ice Teát ittak. A táncoktató pont öt év és egy hónappal
korábbi élményeiről beszélt. Talán ezzel is erőtadva, hogy ez a hármas,
36 órával később Saint Topez-ben, a bebop Európa-bajnokság dobogójának
legfelső fokán álljon. Két műfaj a csúcsra jutott, öt év eltérésével.
Ilyen az élet. Na majd írok erről, mert hatalmas poénok voltak.

Minden évbe belefér egy ilyen hosszú levél, de most már befejezem, mert
reggel az asszonyka pörköltet főzött. Már nyolckor - szokásunk szerint -
 sorban álltunk a kutyámmal, hogy kérjünk kostolót, de nem kaptunk.
Sőt, ki lettünk tiltva a konyhából. Egész nap csomagoltam. Már folyik a
nyálam, s már tócsában áll a padlon. Megyek tunkolni. Holnapután
indulunk Velbertbe az All Style Swing Világbajnokságra. Na arccal a
vasút felé, Jó éjszakát: Fehér András





Tamas Kenyeres > irta:

> Sziasztok,
> a gond a leirassal az, hogy amit ma boogie woogie-nak
> nevezünk (a tancot ertem alatta nem a zenet) erösen
> megvaltozott. Regen a nemeteknek tulajdonitott
> stilust, tancot ertettek sokan alatta, ma azonban ha
> vki kimegy egy WRRC versenyre alaposan meg fog
> lepödni. Tudom, hogy (sok) penzbe kerül mo.i
> fizetesekhez kepest, de erdemes (kinek mennyire
> fontos) megnezni 1 versenyt külföldön. Vagy legalabb
> videokat. Es akkor talan a helyere kerülnek a dolgok.
> Vagy nem. :-)
> 1 leirasbol ma nalunk sajnos vitak lennenek, mivel ezt
> a tancot sokan sokfelekeppen ertelmezik. De lehet
> probalkozni...
> T.
> --- Komáromi Ferenc  > wrote:
> > Szilagyi Csaba  > 2002.12.06.
> > 16:05:25 +1h-kor írta:
> >
> >
> >  Sziasztok!
> >
> >
> >  Egy leírás (BW):
> > www.tanctanfolyam.hu
> >
> > Ha valaki kiegészítené (főleg a hazai történettel)
> > akkor lehetne egy használható verziót alkotni!
> > Üdv!
> >
> >
> > Koffer
> >
> > ui.: Nem az én tollamból!
> > >
> > > Van a www.tanc.hu, egesz jo tancos portalnak nez
> > ki, de a boogie es a
> > > swing leírások lemaradtak róla. Szerintem lehetne
> > ott ilyen oldalakat
> > > csinálni.
> > >
> > > Csaba
> > >
> > > On Fri, 6 Dec 2002, Hajma Miklós wrote:
> > >
> > > > Az alapítás nem teljesen megfelelő fogalom
> > szerintem. Annyi történt, hogy
> > > > Dean Collins New Yorkban tanult meg Lindyzni az
> > akkori táncklubokban,
> > > > aztán
> > > > átköltözött Los Angelesbe. Amellett, hogy
> > filmekben népszerűsítette a
> > > > táncot, bárkinek szívesen meg is tanította, akár
> > ingyen is. És mivel a
> > > > West
> > > > Coast annyit jelent mindössze, hogy Nyugati Part
> > (hiszen L.A. ott van :)
> > > > ),
> > > > a West Coast Swing és a Dean Collins ill.
> > Hollywood előtagokkal ellátott
> > > > Lindy Hop ill. Swing csupán csak megnevezés, és
> > nem "alapított" stílus.
> > > > Egyszerűen csak kialakult, mint a Lindy Hop,
> > avagy Breakaway (ahogy azt
> > > > Frankie is mondta, amikor itt volt), ill. Swing,
> > meg még vagy hány neve
> > > > van
> > > > :))).
> > > >   Ahogy néztem, rengeteg különböző ágra bomlott
> > ez később, és a mi
> > > > általunk
> > > > táncolt Boogie Woogie is csupán egy része ennek.
> > Sőt, a 6 ütemre táncolt
> > > > nyolcas lépésnek (triple / triple / rockstep) a
> > leírását is láttam
> > > > valahol,
> > > > az egyik ilyen site-on. Végülis érthető, hogy
> > Marcus Koch is miért
> > > > táncolta
> > > > ugyanazt a stílust Boogie ill Lindy
> > világversenyeken egyaránt. (Asszem
> > > > pont
> > > > erről beszélgettünk a múltkori Kaméleonos
> > verseny után valakikkel, és hogy
> > > > ez nekem mennyire unszimpatikus :)).
> > > >   Valamit kéne tenni annak érdekében talán, hogy
> > a kezdő, de érdeklődő
> > > > Boogie táncosok ill. Szvingesek megismerhessék
> > ennek az egésznek a
> > > > kialakulását, mert pl. én sem tudtam nagyon
> > sokáig semmit az egészről,
> > > > pedig
> > > > akkor már láttam régi felvételeket, és táncoltam
> > mindkét műfajt is. Annyit
> > > > tudtam, hogy a Bugit az Németországban
> > "élesztették" újra a 80-as években,
> > > > a
> > > > lindy meg 30-as évekbeli tánc. Azt kész. :)
> > > >
> > > > Na, nem írok ilyen sokat, csá,
> > > >
> > > > kMiki
> > > >
> > > >
> > > > Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:
> > > > 
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > Your use of Yahoo! Groups is subject to
> > http://docs.yahoo.com/info/terms/
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> > > Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:
> > > 
> > >
> > >
> > >
> > > Your use of Yahoo! Groups is subject to
> > http://docs.yahoo.com/info/terms/
> >
> >
> >
> > --
> >                                   Komaromi Ferenc
> >
> >                     Karnevál Táncegyesület Budapest
> >       Tel.: 4130922 ; 06 30 9968-902
> > www.extra.hu/tancinfo
> >   Iratkozz fel az TancInfo listankra!
> > 
> >
> > Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:
> > 
> >
> >
> >
> > Your use of Yahoo! Groups is subject to
> > http://docs.yahoo.com/info/terms/
> >
> >
>
>
> __________________________________________________
> Do you Yahoo!?
> Yahoo! Mail Plus - Powerful. Affordable. Sign up now.
> http://mailplus.yahoo.com
>
> Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:
> 
>
>
>
> Your use of Yahoo! Groups is subject to
> http://docs.yahoo.com/info/terms/
>
>
>
>
>





Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:




Your use of Yahoo! Groups is subject to http://docs.yahoo.com/info/terms/
+ - FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Tamas Kenyeres [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 9:00 AM
To: 
Subject: Re: [freeboogie] Re: dean collins, stb.


Sziasztok,
a gond a leirassal az, hogy amit ma boogie woogie-nak
nevezünk (a tancot ertem alatta nem a zenet) erösen
megvaltozott. Regen a nemeteknek tulajdonitott
stilust, tancot ertettek sokan alatta, ma azonban ha
vki kimegy egy WRRC versenyre alaposan meg fog
lepödni. Tudom, hogy (sok) penzbe kerül mo.i
fizetesekhez kepest, de erdemes (kinek mennyire
fontos) megnezni 1 versenyt külföldön. Vagy legalabb
videokat. Es akkor talan a helyere kerülnek a dolgok.
Vagy nem. :-)
1 leirasbol ma nalunk sajnos vitak lennenek, mivel ezt
a tancot sokan sokfelekeppen ertelmezik. De lehet
probalkozni...
T.
--- Komáromi Ferenc  > wrote:
> Szilagyi Csaba  > 2002.12.06.
> 16:05:25 +1h-kor írta:
>
>
>  Sziasztok!
>
>
>  Egy leírás (BW):
> www.tanctanfolyam.hu
>
> Ha valaki kiegészítené (főleg a hazai történettel)
> akkor lehetne egy használható verziót alkotni!
> Üdv!
>
>
> Koffer
>
> ui.: Nem az én tollamból!
+ - FW: [freeboogie] Re: dean collins, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From:  [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 9:22 AM
To: 
Subject: Re: [freeboogie] Re: dean collins, stb.


 Szia Ernő vagy Zsolt. Nagyon jó ötlet volt felraknod ide Fehér András
levelét. ha valak= i, akkor ő  tényleg ért a west coast swinghez. Bár csak
néhány hete ismertem = meg, de  szerintem a stílusok közötti felfogása is
nagyon jó. Mindenkinek = érdemes  elolvani. Üdv, Antal   Idézet Árva_Ernő
>:  > Hello Mindenkinek. >  > A swing listára tették fel ezt
a levelet, valamelyik belő  > listárólszerintem minden boogiesnak és
swingesnek, beboposnak érd= emes  > elolvasnia, mivel eddig messze szerintem
ez a legprofibb. Hi, Arva Zsolt >  > Sziasztok! >   > A Dean Collinssal
kapcsolatban egy levelet esetleg át tudok ide rakni.=   > Néhány hete,
"boogie döntő" címen feltettem egy levelet, amel= y rengeteg  > tánclistát
bejárt. Most, újból megteszem ezt, mert írója, a= ki ritkán  > netezik,
újból írt egy hosszabb levelet a Deans Collins videokkal=   > (valóságos
letöltő láz lett úrrá, a swinglistán is) kapcs= olatban  > felmerült
kérdésekre válaszolva. nagyon sok levél íródott a=   > swingeseknél ebben a
témában, s e levél összefoglalja a feltett=   > kérdéseket. Bár írója maga
is kijelenti, hogy a válaszában,=   > véleményében sok olyan dolog van, ami
kérdéses, de azoknak akik= et a  > swingek, boogie, bebop kialakulási
története érdekel, szerintem n= agyon  > megéri elolvasni!! Egy-két nagyon
jo weboldal javaslattal. Nomeg egy=   > kis érdekes előrejelzés is található
egy 1997-es Montpellieri B= oogie- > Woogie formációs Eb beszámolója
kapcsán. Annak, akit egy west c= oast  > swing és bebop tanár hozzászólása
érdekel, jó olvasást k= ívánok. Nem  > nyúltam a levélhez, ezért egy két
dolog nem biztos, hogy érthet= ő. Üdv,  > Sáros Gábor >   > ----- Original
Message ----- > From:  > Send:  > To:
 > To:  > Sent: Monday,
December 9, 2002 23:42 PM > Subject: (swinglista) Dean Colllins, west coast
swing, 1997. Montpellier >  >  >  >  > Jó napszakot Mindenkinek! >   >
Olvasgattam a versenybeszámolókat. Én ha nem haragszotok, most nem=   >
foglalkozom ezzel, de kijelenthetem, hogy a Free Style vagy mostani  > nevén
Ötvenes évek rock and roll-ja, minden idők legjobb magyar=   > versenye
volt. A tanár-diákon Vivenn úgy megtáncoltatott, hogy a=   > térdprotézisem
szerintem kimászott volna a helyéről, ha nem kap= ok két  > lidokain szúrit
előtte. Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora verseny=   > lesz. Bevallom
járni nem bírok. Három tánc egymás után, hár= om  > fordulóban, ez Nekem és
a térdemnek, nagyon sok volt. Mondjuk olyan=   > táncpartnerrel, mint Vivi
nem kunszt jónak lenni. >   > De olvastam a Dean Collins-ról videókról szóló
leveleket. Gyere= kek,  > Akinek erre ideje van, az töltse le!!!!. Nekem
türelmem sincs hozzá= ,  > bár mindent megadnék érte, mert szerintem Ő a
legnagyobb!!!! >   > Hát itt sok kérdés ment vele kapcsolatban. A kérdések
egy rés= ze, az  > Általa alapított, én inkább azt mondom, hogy rendszerbe
foglalt, = Általa  > előszőr táncolt, Általa divatba hozott Hollywood és
West Coast = Swing  > kapcsolatát böngészi, az Én felfogásom szerint, egy
egészen m= ás  > oldalról közelíthető meg. Hozzáteszem egyáltalán nem
biztos= , hogy  > bölcsességek, s nem kezelem tényként: >   > A Hollywood
Style egy őse a West Coast swingnek, csakúgy, mint az  > Argentin tangónak a
Milonga. De ha magát a két táncot nézzük,=  akkor két  > különböző műfajt
jelent.   > A West Coast swing a swing táncok között nem jobb vagy rosszabb
st= ílus  > bármelyiknél. A west coast swinget mindig az Argentin tangó és a
= latin- > amerikai táncok-hoz viszonyítják. Mert van samba, cha-cha-cha,
rumb= a,  > mambo, salsa és van az argentín tangó, amelyben nincs dob, nincs
ko= lop,  > nincs trombita. Mert az argentin tangó, bár kőkemény latin
amerik= ai  > tánc, teljesen más, mint a többi. Ugyan így van a west coast
swin= g és a  > többi swing irányzat. Egészen más. A zenéje is, s maga a
tánc=  is. A mai  > West Coast elsősorban latin tánc, s alapja afro-latin
mozgásra ép= ül. Ha  > ezt nincs meg benne, akkor a kar alatti forgatása
helycserében (Cross=   > Body Drake, vagy Tuck turn, under turn) nem
különbözik a boogie-woo= gie  > versenysítlusban ma használt helycserés
elemtől. Mivel a táncs= ítlus nem  > attól az, hogy mit táncolok benne,
hanem, hogy hogyan. ha nem tudok=   > charleston mozgást, shim-sham, shorty
George mozgástechnikát, akkor=  a  > lindy tánc is csak egy ablakkeret,
ablaküveg vagyis belső tartalom=   > nélkül.  >  >  Sajnos ma a táncműfajok
űző között nagyon gyakori, hogy soka= n, akik  > látnak egy lassú swinget
táncolni amerikai táncosoktól, akkor e= gyből  > arra gondolnak, hogy az
west coast swing. Pedig az lehet Hollywood vagy=   > Savoy, Shag, Shake,
Boogie stb. lassú előadásban. Amit most írok = nem  > bírálatból írom, s nem
személyeskedésből, hanem tapasztalat=  alapján:  > Gyakkran fordult elő,
hogy olyan ember, aki nem látott még lassú = boogie- > t, az azt a west
coast swing valamilyen más irányú előadásána= k vette.  > Ez fordítva is így
van. Gyakori, hogy a west coast swinget hiszik  > hollywood style-nek, s a
lassú bebop-ot boogie-nak. Ennek egyik oka az,=   > hogy nem ismerik a
stílusokat a táncosok. A másik oka, meg az, hogy=   > vannak emberek, akik
elmennek egy  tánckurzusra, vagy egy bemutató  > órára. Innen sokfelé ágazik
a stílusok íránt érdeklőd= ők tábora. A  > rosszabbik ágban (akikről Roland
is írt) azok a táncosok vannak, = akik  > természetesen felveszik videóra
egy ilyen oktatás anyagát és ut= ána  > szentül meg vannak győződve arról,
hogy az adott táncot ismerik= . Holott  > csak egy ablakkeretet tartanak a
kezükben, üveg nélkül. Későb= b újabb  > video anyagokat gyűjtenek,
amelyekről a saját kút fejükkel elke= zdik  > lenézni az anyagokat. De mivel
nincs, aki a technikát megtanítsa ne= kik,  > ezért egy torz valamit adnak
vissza. Egy keretet, tartalom nélkül.=   > Lépéseket technika, s megfelelő
mozgáskultúra hiányában. A = legnagyobb  > baj az az, amikor ilyen emberek
elkezdenek okoskodni, hivatkozni a  > külföldi menők videófelvételeire. Na,
ilyen emberek hiszik azt = szentül  > utána, hogy a Hollywood Style lassú
változata és a West Coast Swi= ng egy  > és ugyanaz. (ilyenkor jönnek a
szövegek, hogy Erik és Sylvia az a= ztán  > fantasztikus west coast swinget
táncol, vagy az olasz Ceccachi milyen=   > baromi jó boogie-s. (van, aki még
Veres Csabát is megtalálta vele=   > rendessen). Sokan látnak egy figurát,
ami nagyon sok táncban megvan= , s  > rögtön arra következtetnek, hogy az
általuk ismert stílust lá= tják.  > vannak, akiknek az a felfogása, hogy egy
tánc mindig ugyanolyan, s a=   > stílusjegyei nem változnak. Pedig ezt pont
a versenyiránzatok teszi= k  > velük, hiszen a versenyen valakinek jobbnak
kell lennie, mint a  > többinek. Szerintem ez vezet a stílus trendek
kialakulásához. Aki=  ma  > elmenne egy bebop képzésre, vagy látja Szögi
Andrist és Tím= ár Alisát,  > az nem ismerne rá arra a táncra, amelyet pl: a
nevezett Veres Csaba=   > táncolt swing, free style és boogie versenyeken.
Az olasz, a francia=   > jump és a short bebop ma nagyobb trend. Dettó ez a
verseny boogie is.=   > Tökmegváltozott!!! Na, ezért vannak állandóan
szakmai viták a=  swing, a  > long step bebop és a boogie körül. Szerintem
mamár a versenysít= lusok  > nem ismernek határokat, egyáltalán nem törődnek
a tradicionál= is  > mivoltal. A legújabb pedig a bebop és boogie keverék,
amelynek szak= mai  > ismertetőjét Komáromi Feri is végighallgatta velem
Dunaújváro= sban  > Venturinitől. Szerintem, csak olyan ember lehetne képes
ezeket a  > műfajokat igazán összehasonlítani, aki mindegyiket, naprakészen=
,  > behatóan ismeri. Arra a felvetésre, hogy a mai boogie és swing zs= űrik
> ezt a témát végják-e? A válaszom, hogy nem. Én sem. Pedig ill= ene.  >  >
Én azt a nézetet osztom, amelyet a szakirodalom is. A west coast swin= g  >
nem igazán gyűjtőfogalom, hanem tulajdonnév. Pontosabban mindkett= ő.  >
Csakúgy, mint a Szatmári Csárdás sem. Vagy igen. Sok tánc, íg= y a  >
csárdákban kialakult gyors műfaj közül is számtalan alakult k= i például  >
a Mezőségben, így mindegyik neve a Mezőségből származó cs= árdás, de  >
Mezőségi Csárdásnak egy meghatározott műfajt nevezünk. A Me= zőségi  >
Csárdás és a Kalotaszegi már zeneileg is eltér egymástól.=   >   > Ez kb.
egy olyan értelmezési kérdés, minthogy van egy Budai Laci,=  aki  > argentin
tangós. Lakik Budán, egy srác, akit Kovács Lacinak hív= nak és ő  > is
argentin tangóra jár. Namost, ha én ezt lakhely szerinti  > szemléletben
nézem, akkor Kovács Laci is egy BUDAI (területileg) = LACI,  > aki argentin
tangózik. Az egyik esetben ez főnév, a másik esetben=  egy  > helyhatározó,
származási határozó vagy jelző.  >   > Dettó így van a West Coast Swing és
az East Coast Swing esetében = is.  > Bár nem hinném, hogy Én ebben profi
elmélkedő volnék. Minden,=  a nyugati  > parton kialakult swing, származási
területés tekintve: west coast=   > swing. Csak ezt az amerikaiak a Western
Swing néven gyűjtik. Maga a=   > west coast swing elnevezés, vagyis "nyugati
parti lendület" az  > alapvetően lusta, latinero, lassú, lusta zenei
meghatározásra uta= l és  > az ebből kialakult táncra. Egy játék, egy férfi
és egy nő k= özött.  > Igazán ez ötvöződik tánctanilag a Hollywood-i swing
irányzatt= al és lesz  > ebből a west coast swing őse, a California Push,
ill. a California ne= vű  > west coast swing.  >   > Ha a kérdést származási
terület szerint nézzük, akkor a Lin= dy Hop, a  > Big Apple, a Balboa stb.
meg East Coast Swing. Hiszen a keleti partról=   > származnak. New York a
keleti parton van, csakúgy, mint Hollywood a=   > nyugatin. Ezzel együtt
Frenki nem az East Coast Swing nagymestere,  > hanem az autentikus swing
zenére táncolt táncé. Mert a lindy hop-= oz az  > teszi eredetivé, hogy
valódi swing zenére táncolt tánc, a west = coast  > swing és az east coast
swing pegid nem. Maga a - tánctanilag  > megfogalmazott - East Coast Swing
úgynevezett kemény, hard valtozata = a  > jive rokona, a könnyű pedig
gyakorlatilag a boogie-woogie-hoz hasonl= ít.  > East Coast Swing a bebop
is, amely Bostonhoz kötődik, ottani ősi ne= vén  > Boston Shake vagy Long
Step. Azt meg egy West coast swing táncos vitte=   > a keleti partra és
ötvözte az east coast swing mindkét ágával= . A  > vonalvezetés megmaradt,
de a lábtechnika és a stílus megváltozo= tt.  > Mivel a parton táncolták,
ezért Beach Bop-nak is nevezték.  >   > Hát, hogy hogyan kerültek ezek
Európába (Gábor ezt Te kérdezt= ed)?  > Megmondom őszintén, halván rózsaszín
gyomornedvem sincs. Na j= ó, nyálam  > még van! Azt tudom mondani, amit
Franciaországban, Németországban=  és  > Olaszországban ezekről
számtalanszor hallottam. Vegyük alapul azt=  a  > mesét, amit a Táncvarázs
című TV borzalmakban is lehet hallani.=   > Miszerint, a jive az 1940-es
évben, az amerikai katonák által lett=   > behozva a kontinensre. Hát ez
onnan is sántít, hogy Nyugat-Európa=   > fasiszta megszállásának évében,
aligha járt amerikai katona a=  kontinens  > közelében, max: szabadságon. >
> Ha hinni lehet a tánctörténelemnek, akkor az amerikaiak ezeket, a=   >
keleti parti táncokat hozták át magukkal. Az idén Saint Tropez-be= n,  >
amikor a junior bebop Eb volt, ott a tengerészeti fesztiválon, egy  > nagyon
idős, amerikai veterán ezredes beszélt a swing-ről. Úgy = kezdte,  > hogy Ő
ott volt Normandiánál, főtörzsörmesterként, hadihaj= ós tüzérként  > és az
Omaha partot lőtte. Azt mondta, hogy a swing zenei műfaj  > beáramlását a
fehét katonák és tengerészek kezték el, miv= el az amerikai  > hadseregben
négerek gyakorlatilag csak a gyalogságban kaptak helyet.=   > Márpedig
Normandiánál elsősorban tengerészek, tengerészgyalog= osok,  > tengeri
szállítású vizi alakulatok szálltak partra. Ők képe= zik ma is az  > itt
állomásozó hadtestet. Ez a swing tánc, amelyet fehér embere= k   > táncoltak
párokban, először ugyanaz volt. A katonák, matrózok=  ide oda  > rángaták a
lányokat a kantinban és a mulatóban. Részegek alig= ha voltak  > képesek
hátulkereszt vagy step by step lépéseket, bakancsban  > táncollgatni. Ahogy
halattak előre a szárazföldön, úgy vált= ak szét az  > egységek. A bebop
helyben maradt, mivel Franciaországban honosodott=   > meg. Itt a lassú
sanzon zene volt a közkedvelt és a swing. Mindkett= őre  > ugyanazt
táncolták, csak lassan és később gyorsan. Ha hinni leh= et ennek  > az
okfejtésnek, ezért a bebop lassú (lábváltásos) és gyors = (jump,  >
pattogós, ugrós) lett Franciaországban. A másik az, hogy itt a bi= g  >
bandek más tónosú, hangzású hangszerekkel voltak felszerelve. P= l: szóló  >
szaxofon helyett bassús saxival, harsona helyett, bariton trombitával=   >
és tenorkűrttel. Egyszóval európai hangszerekkel. Egy iylen  > hangszerelésű
In the mood, egészen más, minte egy New Orleans-i.=   >   > Persze, nem
szabad megfeledkezni a korábban Olaszországban partra  > szálló katonákról
sem. (Szegények ha tudták volna, hogy két=  ország  > között ma is folyik a
vita, hogy kinél látott ez előbb napvil= ágot)  > Mivel itt is táncolták a
swinget, hát divat lett. Így, hát kial= akult  > náluk is a későbbi be bop
vagyis boppolni tánc, mely jóval ké= sőbb vette  > fel e nevet, francia
rokonáénál. Mivel az olaszok latinok, így re= ngeteg  > testcavart helyeztek
bele. Az Ő bebop és boogie stílusok, amely  > egyebekben teljesen eltér
egymástól, ezért alkalmazza a lábcsav= arást,  > ill. az amerikaiaktól
ellesett rongylábat. Hogy a bebop e két orsz= ágban  > honosodott meg
igazán, az annak köszönhető, hogy itt sohasem volt=  divat  > a
boogie-woogie. Az itt, ma is állomásozó katonai csapatok nyolcvan=   >
százalékát a haditengerészet adja. Aki járt Párizsban, s elme= nt  >
különböző mulatókba, akár az új városrészben, akár a = régiben, ott  >
sanzon énekeseket talált, világhírű helyeken. Hiányzik egy na= gyon  >
fontos hangszer és ez a zongora, amely a boogie-woogie nélkülözhe= tetlen  >
kelléke. Egyszerűen nem fért be a kiskocsmákba, nem volt divat. H= a  >
emlékszik valaki arra a filmre, amelyet TV2-n is volt a bebop  >
kialakulásáról, erről volt szó Ugyan az a párizsi Sueasant = és a new  >
York-i Savoy tulajdonosa. Nos, ha visszaemlékeztek, nem volt zongora a=   >
Francia zenekarban. A Bebop-ot később a brit műfajként ismert gos= pell  >
irányzatú jazz zenék váltották fel. De ígazán egyik műfaj=  sem tudott  >
Európában kifejlődni, mert jött valami, ami minden addigi zenei s= tílust  >
elsöport, s kegyetlenül magába olvasztotta. A Rock and Roll. Anná= l a  >
bebop-nál, amely később a rock and roll műfajban, mármint az = ötevenes  >
rock and roll zenei stílus egyik ágazatává vált, megfigyelhet= ő (pl:  >
Bebop baby, bebop a lula) a sétáló basszust az énekesek hangja ad= ja  >
meg. Ezért hívják vokális rock and roll-nak is. Persze adja a b= őgő, a  >
gitár, a trombita, de nem a zongora. Nagyon erős a vokális hangzá= s, s a  >
gitár és a dob egyfajta pattogást ad a műfajnak. Balásy Ádá= m  >
eszmléletlen hamar észrevette a különbséget, amikor Nálam j= árt.  >
Kramarik Ferike is egyből (pesti Ötórai tea züllött fejű zen= észe)  >
rápattant a témára, amikor a Saint Go Rock and Roll-t beraktam Neki=   >
swing, boogie majd bebop változatban.  >   > (Kimentem egy esti kávét inni.
behoztam és persze, hogy fellöktem= ) >   > Németországban, amelyben a néger
katonákat csomagban rakták le = a  > megszállás alatt, ez tökmásként
alakulhatott. Itt az eredetileg=   > áthozott swing tánc - többek között
nekik is köszöhetően,=  s annak, hogy  > a német mentalitást elsöporte a
teljesen amerikaizálódni akar= ás -  > másként fejlődött tovább. Inkább
visszakanyarodott a termés= zetes  > környezetében kialakult gyors műfajhoz.
Németország az európa= i boogie- > woogie zene egyik központja lett.
Rengeteg híres boogie zongorásuk = van.  > Az eredeti tánc, mivel más zenére
táncolták, más arculatot ka= phatott  > így. Itt ügyesebb, lábtechnikásabb
variációk alakultak ki, mi= vel egy  > négykezes zongora szolóval vezetett
zenekar, rengeteg ütemet volt k= épes  > megszólaltatni. Van, hogy több
sétálló basszús is szól ká= nonban. Többek  > között szerintem ez is a
magyarázata, hogy az echte boogie táncot=   > Németországból származtatják.
Egy tény!!! Az európai swing = és boogie  > táncok, nem a négerek lindy
táncából származnak, hanem a feh= ér ember  > által táncolt jitterbug
(átmenet east coast swing és jive) tánc= ból. Aki  > utána akar járni, az
keresse Fred Huntot, a francia swing és lindy=   > válogat ott vezetőjét.
Levezeti neki. Néger katonák csak a kore= ai  > háborúban kerültek hivatalos
reguláris állományba. Amerika t= öbb  > államában a négereket a hatvanas
évekig be sem engedték a kül= önböző  > clubokba. Persze ez az elmúlt húsz
évben teljesen megváltozott. = Én úgy  > tudom, hogy Svédország a kivétel,
mivel egy nagyon híres amerikai=   > tánccsoport a negyvenes években járt
ott. Bereczky Márton talál= t erre  > utalást, s a Nyugat folyóírat szerint
a háboróúelőtt Magyar= országon is  > járt egy ilyen csoport.  >   >
Visszatérve: a west coast swing tánc - a szakirodalom szerint és az= ok  >
szerint is, akik ezt csinálják - teljesen eltér kialakulásában = és  >
fejlődésében a lindy hop-tól. Ennek az a magyarázata, hogy a  >
tulajdonnévként értelmezett West Caost swing tánc és zene, mű= fajilag  >
nem swing. A west coast swing ugyanis nem hot vagy cool jazz, ahogyan  > az
amerikaiak a keleti part táncait, vagyis a feka zenéket említik,=   > hanem
elsősorban latin zenére táncolt stílus. Márpedig egy tá= ncot a  > zene
teszi azzá, ami. Műfajában és stílusában is latin, mivel=  a nyugati  >
parti mulatók latin zenéjére, a latinero mozgáskultúrát és = afro- >
amerikai, haiti, reggi, caribi táncelőadást ötvözi. Nem vélet= len, hogy  >
Amerikában az amerikai latin versenytáncban, az american wievendben=   >
(Sohasem tudom leírni rendesen) is helyet kapott. Ott ugyanis nem jive- > ot
táncolnak, hanem west coast swinget. Aki nem tudja a csípőjét=   > szabadon,
rumba, samba, mambo szerűen használni, az nem tud west coas= t  > swinget
táncolni. Ezt mondja Buddy Schwimmer is.  >   > Én amennyire amerikai
tanároktól, swing táncosoktól tudom, a Ho= llywood  > Lindy Stílus, bár a
nyugati parton alakult ki, de a neve is mondja eg= y  > városhoz kötődik.
Dean Collins versenyző is volt. Rengeteg korabe= li  > táncversenyen
elindult, a legenda (Artur Murrey konyve szerint is) vagy=   > mitosz
szerint, ötvenet nyert meg egymás után. Azért versenyzet, = hogy a  > keleti
parton megtanult Savoy főstílust terjessze, az autentikus swin= g- > ről mit
sem tudó fehéremberek között. Mivel Collins előszőr=  a nyugati  > parti
táncokat sajátíotta el, ezért az Ő általa táncolt lin= dy,  > előadásában és
lépésanyagában eltért a keleti part, nég= ereinek  > táncműfajától. Ha
hisszük azt, hogy Ő volt az első fehér = táncos, aki  > ezt felvállalta,
akkor e műfaj neve nyugottan lehet a Dean Collins  > lindy hop. Amelyet,
miután a filmgyártás fellegvárába ment, s=   > nagyközönség elé állította,
Hollywoodból származtatnak. A= z amerikai  > swing történelem is neki
tulajdonítja az echte műfaj meghonosít= ását a  > nyugati parton. >   > Az
már egy másik történet, hogy Collins jóval később, saj= át maga  > számára,
a san diego-i és los angelesi kikötőkben megtanulta az=  eredeti  > latinero
táncmozgást (állítólag az afro beutést egy reggi b= árénekesnő  >
segítségével) s beleillesztette a saját lindy-swing táncába. = Onnan  >
kiemelte a jellegzetes swing figurákat és ezt az egészet összegy= úrta  >
egy műfajjá. Ezzel a saját stílussal is nyert versenyeket, s enne= k  >
adták a California west coast swing nevet.  >   >   > Szerintem ma, aki
igazán a Collins féle west coast-ot táncolja ebbe= n az  > országban az
Veres Csabi. Eredeti, swinges, lindy-s jelleggel adja  > vissza ezt a
táncot. Amit márciusban az FMH-ban művelt az olyan  > embereket is
elismerésre, lelkesedésre sarkalt akkor, mint Gergely  > Zoli, aki mindegyik
stílust ismeri, mindkét szövetség pontozója=  A mai  > west coast swing
latin tánc. Ma a rondel vagy Buddy Schwimmer és a Sa= n  > Diego stílust
tartják a "nyugati parti lendületnek".  >   > Hát ennyi. Nyilván lehet a
véleményemmel vitatkozni, de Én - b= ár mamár  > xy szövetség elismert,
felkent, kitagadott - tanára vagyok, de csak=  egy  > táncoktató, aki nem
élt együtt azzal a Neandervölgyi ősemberr= el, akinek  > unga bunga táncában
is felfedezhető volt a hátulkereszt (Step by = Step).  > Sőt a festményeken
látható, feneküket vakaró nőstény egye= dek  > kimondottan a walk step with
afro shake lépést mutogatták egymásn= ak a  > tábortűz körül, formációban.
Szegény Százlá'Boogie, ha=  tudnák ezt!!!  > Bár, ha igaz, akkor a DNS
vizsgálatok szerint a neandervölgyi genet= ikai  > és biológiai adottságai
27 helyen eltérnek az emberszabású l= ényektől,  > így feltételezhetjük,
hogy a kar alatti forgatást helycserében=   > (szarvasvadászat után,
örömükben) nem is emberi lények tánc= olták  > először.  >   > Ha valaki
valódi west coast swing és swing stárokat akarsz látni,=  akkor  > érdemes
felkeresnie http://www.westcoastswingamerica.com/ oldalt. A   > Kyle Redd és
Sarah Vann Drake többszörös US OPEN győztesek (uto= ljára  > 1998-ban), west
coast swing kűrben, vagyis ott show case-nak nevezik. A=   > hölgy
édesapjáról, aki szintén tánctanár volt, nevezték e= l a Cross Body  >
Drake, vagyis a kar alatti forgatás helycserés figurát. Itt igazi=   >
táncsztárokat lehet szemlélni, ha valaki behívja a fotó albumot= , valodi  >
bajnokokat, nem pedig egyszer-láttam-egywrrc-vagy-ido-versenyen-és- >
sztárlettem emberkéket. Sajnos már levették a 2001-es VB anyagá= t, rajta  >
a bronzérmes Gyursits Deni és Tóth Szimi képével. Rengeteg val= ódi  >
leírást és cikket lehet olvasni a swingról, nyilván angol nyelv= en.  >   >
Vagy adok egy másikat is  > http://www.madisonwestcoastswing.org/index.html
egy west coast swing  > klubról. Érdemes megnézni, hogy mennyire precízen
vezetik a napt= áraikat  > és az órabeosztásaikat is. Ismerős tanáruk van.
Végül adok = egy másik  > linket, itt meg a WRRC közeli tanárok videoi
vásárolhatóak meg,=  vagy  > tölthetőek le ingyen, többek között Erik és
Sylvia, Marcus Ko= ch  > stb.http://www.swingdanceshop.com/ >   > Ami meg a
Konga Devils bemutatóját illeti. Hát!!! Imádom Őket. = Most  > nagyon együtt
van a 13 fekete és szőke, vörös meg barna "dög= ". Még jó,  > hogy voltak
készenléti zsarúk mert dőltek volna a székek meg az=   > asztalok. Jó, hogy
így összeállt a ritmo de boom, boom. Ha Alisa=   > felépül, Szimi hazajön,
jön az olasz lány is, akkor februárba= n az Afro  > Világfesztiválon ott
leszünk. Hogy voltak figurák és elemek, am= ik nem a  > jóizlésbe
tartoznak??? Hát erre mint mondjak!. Én sohasem titkolt= am,  > hogy a
táncosaim között van olyan lány, Akinek már szerintem az=   > ovódában is
vibrátor volt a jele. Istenem, hát van három go-go = táncos  > és két disco
pult táncos. nagyon élnek tánc közben. Tóth Sz= imi is night  > klubban
táncolt, de állítom, hogy női ember nem született még= egy ebben  > az
országban, akinek annyira jó, nőies mozgása volt ezekben a  > műfajokban,
mint Neki. Na jó, Jánosi Viki és Vajda Gyöngyvér.=  Ilyenek  > Vagyunk.
Akinek ez nem tetszik, az ne nézze.  >   > Ja, a régi versenyekkel
kapcsolatos beszámoloknál az 1997-es  > Montpellier-i boogie-woogie
formációs EB-t bevállalom. Egyrészt m= ert  > ott voltam, mint szakvezető, s
magyar csoport először szerepelt ott=   > döntőben, elindítva egy úton a
Százlá'Boogie-t, másrészt=  mert ott  > találkoztam olyan külföld
tanárokkal, akik ma barátaim. Csak eg= y  > gondolat, amely azzal az
eseménnyel kapcsolatban már kiderült szá= momra. >   > 1997. MÁJUSÁBAN a
Százlá'Boogie-Woogie formáció bejutott ann= ak az EB- > nek a döntőjébe. A
verseny előtt Blahunka Zolival és Csőszi M= ónival  > elmentünk a
Montpellieri állatkertbe, Gepárdot nézni. Soha nem fe= lejtem  > el azt az
Ice Teát, amit ott ittunk. A Százlá'Boogie-sok már haz= afelé  >
megfogadták, hogy egyszer a világ legjobb formációja lesznek. EGY=   >
HÓNAPPAL később egy megszeppent, 10 éves kisfiú kezdett hozzá= m járni  >
táncolni Kaposváron, akit összeállítottam egy feket hajú, hus= i  >
kislánnyal, aki a tornazsákját rúgdosta. (TimAS ne röhögj!!!) >   > Öt évvel
később, 2002. MÁJUSÁBAN, a Százlá'Boogie form= áció megnyerte a  > Formációs
Világbajnokságot, ugyanott Montpellierben, ahol 5 évv= el  > korábban
debütáltak. A Világ legjobbjai lettek. Rá EGY HÓNAPP= AL, egy  > kigyúrt
kisrác és a fekete hajú, kerol leány, valamint brutál= is arcú  > tanáruk
üllt Montpellierben az álatkert büféjében, s bár Ge= párdot nem  > találtak,
Ice Teát ittak. A táncoktató pont öt év és egy h= ónappal  > korábbi
élményeiről beszélt. Talán ezzel is erőtadva, hogy = ez a hármas,  > 36
órával később Saint Topez-ben, a bebop Európa-bajnokság do= bogójának  >
legfelső fokán álljon. Két műfaj a csúcsra jutott, öt év = eltérésével.  >
Ilyen az élet. Na majd írok erről, mert hatalmas poénok voltak. >   > Minden
évbe belefér egy ilyen hosszú levél, de most már befejez= em, mert  > reggel
az asszonyka pörköltet főzött. Már nyolckor - szokásun= k szerint - >
sorban álltunk a kutyámmal, hogy kérjünk kostolót, de nem kapt= unk.  > Sőt,
ki lettünk tiltva a konyhából. Egész nap csomagoltam. Má= r folyik a  >
nyálam, s már tócsában áll a padlon. Megyek tunkolni. Holnaput= án  >
indulunk Velbertbe az All Style Swing Világbajnokságra. Na arccal a=   >
vasút felé, Jó éjszakát: Fehér András >
+ - FW: [freeboogie] RE: [tanc-L] Re: tanc.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From:  [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 9:21 AM
To: ; 
Subject: [freeboogie] RE: [tanc-L] Re: tanc.hu


sziasztok,
a Százláb kupa tanc.hu-n található beszámolójával kapcsolatban egy
észrevétel:
az eredmények nem jól szerepelnek. köszönjuk a bizalmat Ferivel :-)), de mi
harmadikok lettünk a versenyen és Doris-ék lettek a másodikak.
üdv
Gabi

-----Original Message-----
From: nemeth.gabor [mailto:]
Sent: Sunday,December 08,2002 10:36 AM
To: tanc-L
Cc: nemeth.gabor
Subject: [tanc-L] Re: tanc.hu


Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:




Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.
+ - FW: [freeboogie] dean collins, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Hajma Miklós [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 10:53 AM
To: 
Subject: Re: [freeboogie] dean collins, stb.


Háj!

> a Hollywood ill. Dean Collins stilus valóban nem mondható új stilus
alapitásnak csak egyfajta irányzat.
> Eddig OK is a dolog. De azért a West Coast Swing szerintem
> mondható egészen másnak, ezt főleg azok tudják akik valamelyest táncolják.

Nem is mondtam, hogy ugyanolyan :) Tényleg teljesen más, csak nem szerencsés
a "stílusalapítás" szót használni sztem. A stílusalapítás az olyan, mint
amikor az okos angol tánctanárok fogták a Lindy-Swing irányvonalat, és
csináltak belőle Jive-t, amit ma a versenytáncosok táncolnak. Tudjuk, mi
lett az eredetiséggel :))) Endrével pont ezen röhögtünk tegnap ötórain.

kMiki
+ - FW: [freeboogie] =?UNKNOWN?Q?Versenyn=E9z=E9s?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Hajma Miklós [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 12:04 PM
To: 
Subject: [freeboogie] Versenynézés


Szasztok!

No, megvolt a 100láb kupa, immáron a negyedik. Én még reménykedem benne -
bár ezt nyugodtan lehet túlzott optimizmusomnak tulajdonítani -, hogy ott
leszek a stílusosan századik rendezvényen is :) A hely jó volt, a parketta
kiváló, a büfé olcsó és a kiszolgálás is jó (éljen Vica, Brigi, kisMárti,
Balázs, Viki, meg még aki ott volt).

Hálistennek sok táncos elindult ismét, bár az élmezony három párosa és a
sereghajtók között még elég nagy a különbség. Ez a legjobban a
magabiztosságnál látszik meg, ami nyilván betudható a tapasztalatnak is. Az
elo- ill. középdöntokben a párosoknál sok mindent észrevettem. A egyik az
volt, hogy amennyiben olyan páros táncolt a másik térfélen, aki
valószínusíthetoen döntos volt, akkor a táncosokon sokszor látszott az
idegesség, meg az "úristenmostittfogokégni" hangulat. Na ez az, amit nem
szabad. Addig, amíg le nem vonul az ember a kör végén, fel kell ölteni az
"úgyislenyomlakkishaver" gondolkodásmódot, és késobb kompletten ledobni azt
(mivel ha utána is megmarad, abból lesznek a szekrény méretu
arcberendezések). Amíg táncol az ember n darab nézo elott, addig el kell
magával, a partnerével, a zsurivel és a legfontosabb: a közönséggel, hogy o
aztán mekkora király, és hogy o tudja, amit csinál. Jó, persze, aztán ezt
meg is kell valósítani, de ez gyakorlás kérdése :)
   Technikailag sok a "vegyespáros", vagyis vagy a lány táncol jobban, vagy
a fiú. Ennek az oka foleg abban keresendo szerintem, hogy nem úgy alakulnak
a párosok az "edzotermen" belül, hogy a tanár összeválogatja a stílusban és
tudásban egymáshoz illo táncosokat, hanem két ember kitalálja, hogy "de jó
veled táncolni, ugyanmár nyomjuk együtt - jó, oké", vagy ami mégszörnyubb a
legtöbb esetben: "ha már járunk, akkor táncoljunk is, nehogymár más
csajjal/pasival andalogjál ott a parketten". Hozzáteszem, ez utóbbi néha
nagyon jó is lehet, csak ahhoz két olyan ember is kell - lelkileg és
tánctudásilag egyaránt. Legjobb példa erre Gábor és Dorka.
   A másik pedig az, hogy a legtöbb páros túl egyszeruen fogja fel az
egészet, amúgy matematikai szinten. Van n darab alapfigurám, adjunk hozzá m
darab egyéni, versenyen használható figurát, és próbáljuk meg eltáncolni
oket egy kör alatt. Na ebbol lesz az, hogy a párosok darálják a
helycseréket, ilyen-olyan huzivoni figurákat, meg bedobják az "egyéni
védjegyeket". Ez utóbbiakkal csak az a gond - nem azt mondom, hogy nincs
rájuk szükség -, hogy sok esetben rossz helyre rakják be oket, és amikor
észreveszik, hogy a zene nem egészen úgy megy, ahogy a figurát eredetileg
elképzelték hozzá, akkor mindig van, aki beleáll, vagy elkezd mást csinálni.
Ebbol MINDIG bukta van. Én is csináltam ilyet eleget, úgyhogy tudom :)
Megoldás: vagy végig kell csinálni a figurát, ha törik, ha szakad, vagy
pedig sokat kell gyakorolni, és hallgatni a zenéket agyba-fobe. Erre
legjobb, ha a walkmanban, discmanben, melóhelyen winampban, stb. mennek a
versenyzenék ezerrel, és beleivódik az emberbe. Persze azért nem szabad
túlzásba vinni. :) Én amúgy inkább a rövidebb, egyszerubb figurák mellett
vagyok, nem a 3x8-as meg hasonló szinkronblokkok mellett...

Ennyit a ledorongolásról, most jöjjön a dönto.

1. Buzalka Gábor és Landherr Dóra:
    Nekem a mostani mezonyben egyértelmuen a kedvenceim, ok nagyon jól
csinálják azt, amit a fentiekben leírtam a figurákból való kiállások
kapcsán.

2. Thomas ? és Doris Preuhs:
    Dorist ugye már láthattuk több "pasi" oldalán is, az o mozgása,
hogyismondjamcsak, szal eléggé atletikus, és kellemes a férfiszemnek :) A
srác is ügyes, csak nekem túl akrobatikus-rokkendrollos a stílusa. Az
viszont látszik, hogy a tudásuk megalapozott, és ha jól hallottam, nem
edzettek túl sokat együtt, a háttér megvan külön-külön is.

3. Vasadi Feri és Hidasi Gabi:
    Most jobban tetszettek mint a múltkor, bár az elodöntoben Feri kicsit
brékesre vette a figurát (jól be is szóltam neki :)). Két dolog, ami nekem
nem oké: a sok különtáncolás az egyik, a másik pedig a kinyújtott nyelv és a
szám éneklése (bár ez szubjektív dolog :D)

4. Balásy Ádám és Jóri Rita:
    Ritának ha jól tudom fájt a dereka, így nem rovok fel semmit a
számlájukra, ha csak azt nem, hogy inkább pihentetni kellett volna :))

5. Futo Gergo és Bonifert Anna:
    Ok nekem kifejezetten tetszettek, elég jól együtt vannak, sokszor
viszont mintha túlságosan kifelé fordulnának egymáshoz képest (stabilitásnál
elég fontos). Meg ilyen hosszú lábakkal :) simán lehetne mélyebbre menni,
kis csúszkálással eléggé szép, széles, "groovy" stílust tudnának produkálni,
foleg lassúban.

6. Barna Dániel és Benno Zsuzsi:
    Az tunt fel - náluk a leginkább -, hogy rettento feszültek tánc közben.
Technikailag semmi gond nincs, csak valahogy mintha a verseny mintha
bizonyítási kényszerré változtatná a táncot. Ez a legnagyobb hiba szerintem,
amit csak el lehet követni. Ne érdekeljen már, hogy van ott mennyi ember!
Szól a zene, az az egyetlen, ami fontos kell, hogy legyen :)


Na, körülbelül ennyi, remélem senki lelki világába nem gázoltam bele a
szükségesnél jobban :)

Sziasztok,

kMiki

Leiratkozáshoz küldj levelet a következő címre:




Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.
+ - FW: [freeboogie] Versenynezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From:  [mailto:]
Sent: Monday, December 09, 2002 2:09 PM
To: 
Subject: Re: [freeboogie] Versenynézés


 Nagyon jó a beszámoló. Én, mint mezei emberke nem veszek észre ilyen
dolgokat.  De szeretnék gratulálni a Százlá'Boogie-Woogie Egyesületnek, mert
remek  versenyt csináltak. Gratulálnék a boogie táncosoknak, mert szerintem
nagyon jó  színvonalt adnak.   Egy személyes élmény. Én még egy órakkor az
Afro-Amerikai versenyen voltam.  Onnan sprinteltünk fel, 200 km-ert utazva
autóval. Az a verseny is nagyon jó  volt. Látom valaki kirakta az
eredményeket. Sajnos a junior versenyt nem, de  felnőtt rock and roll
verseny megkezdését láttam. Az is nagyon jó volt. Nomeg  az Afro-Jazz. Az
nem semmi.  Egyszer megkérdeznék egy boogie, bebop, swing versenyzőnőt, hogy
mennyit eszenk  és mit, hogy ennyi szuflájuk van. Bár a különböző műfajok
edzéseit már kezdem  látni, de táplálék is kell. Hát az afrós csajok, az meg
valami szédület. Az még  a fitness-t meg az aerobick-ot is kenterbe veri.
Na, jó elég: Antal
+ - =?8859-2?Q?T=E1ncklub?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Remélem nem felejtettétek el, hogy a legközelebbi TÁNCKLUB-ra december
10-én kedden kerül sor. A rendezvény két hetente kerül megrendezésre
este nyolctól éjjel fél kettőig. Zenei kínálatunkban megtalálhatók:
rock'n'roll, a legismertebb társastáncok, mint például latin-amerikai
táncok (szamba, rumba, cha-cha, mambó stb.) keringők, tangó, polka
valamint divattáncok A mostani alkalommal Orosz táncház lesz!
Címünk: 1117 Budapest, Irinyi József u. 42. (a 4-es villamos és a 12-
es busz Budafoki úti megállója)
További információ a keddi buliról és a Táncklubról:
http://www.sch.bme.hu/korok/tancklub/

Táncklub Rendezők

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS