Kedves Lista!
Most a szúfikról szóló ismereteim vázának megosztása következi. Az
Iszlámról szóló könyvek tárgyalják a szúfizmust is, ám nem említik őket
egy kalap alatt a druidákkal és a lévitákkal; - pedig ebben a három
szóban a három rend, a három térség, vagy három populáció testvér-
jelenségéről van szó. Egy igazi szúfinak ha mondják, hogy lévita vagy
druida, akkor tiszteletet és mély értést fog sugározni, miközben a
figyelme és figyelmessége megsokszorozódik. Ez a druidáknál és a
lévitáknál is ugyanígy megfigyelhető a másik kettővel kapcsolatban.
Noha az Iszlám a 7. szd.-ban született, szúfizmusról csak 1100
környéke óta beszélhetünk.
A szúfi rendek manapság Törökországban, Szíriában és Tunéziában a
legerősebbek, de Pakisztán és Irán sem meri üldözni őket. Egész
egyszerűen arról van szó, hogy a nagy Iszlám reneszánszokat
ugyanúgy szúfik csinálták, mint ahogy a torz despotizmusba hulló és
benne dölyfösen dagonyázó Iszlám-utánzatú rezsimek bukását is ők
okozták. Példa erre Vámbéry Ármin magyar szúfi, aki a közép-ázsiai
hatalmi basáskodásoknak vetett véget az által, hogy megszámolta a
katonáikat, megüzente a létszámot a Cárnak.
A cártól jött is a követ, hogy „…nektek X számú a seregetek, nekem
meg X szorozva Y számú katonám van, tehát ti az én birodalmam részei
vagytok….” A cári követet megölték, és valamelyik testrészét
visszaküldték, talán a fejét….. Nos, a cárnak tényleg jóval több katonája
volt……
Mivel a dölyfös rezsimeket szintén szúfik szolgáltatták ki valamely
európai vagy egyéb szomszédos befolyásoló akaratnak, (-utalás a
korábbi fekete mágiás cikkemre-) így a szúfi szó némely máig
jogfolytonos Iszlám-térségű uralkodói körökben „az Iszlámból kitért
áruló”-val azonos. Egyes máig kitartó uralkodói köröknek az is elég volt,
ha a hozzá hasonló kalifákat szúfik leckéztették meg, de ők
megmaradhattak. Ha a hatalmi pozíciójukban megmaradó kalifák a
megleckéztetett szomszédaikkal nem rivális, hanem szolidáris
viszonyban voltak, akkor ez esetben ők is a szúfik rossz hírét
továbbították az alattvalóiknak, illetve a leszármazottaiknak.
Látszódjon bár akármilyen ellentmondásosnak a szúfizmus Iszlám-
térségekbeli megítélése, álljon bár látszólag akármilyen csehül a szúfik
szénája egyes térségekben, a sivatagi revitalizáció valódi, és egyetlen
szóba jöhető letéteményesei mégis csak ők az Iszlám térségekben.
Mivel a sivatagi revitalizáció sok, ma még elnyomott találmányt meg fog
dicsőíteni, ezért ezzel a témával még tervezek foglalkozni a
szúfizmussal való összefüggésben.
A druidák is éreztek kényszert, hogy redukálják, illetve átcsoportosítsák
a tevékenységüket, amikor a nép egy-egy igazságtalan háborúhoz
követelt tőlük mágikus protekciót, amit aztán ellenkező vektorral meg is
kaptak tőlük…. A léviták mai generációját sem irigylem különböző
okokból; - tehát a Tudás-alapú papság nem mindig a megterített
díszfogásos asztal körüli tartós biztonság meghitt élvezetéről szól…… A
druidák és a szúfik egyaránt asszisztáltak az Ószövetség történelem-
felfogásával analóg tevékenységekhez: amikoris az Isten az izraelitákat
a körülöttük élő népek féken-tartásának beszűntetése által bünteti
meg, amennyiben nem engedelmeskednek a Törvényeknek és
Parancsolatoknak…… A szúfik tehát néha belekeveredtek abba a
gyanúba, hogy ők is foglalkoztak ilyesmivel….., azaz hasonló ciklusok
érvényesültek egyes arab közösségek ellen az ő közreműködésük
nyomán….
A szúfik leginkább a híres körforgásos táncukról ismeretesek, illetve
egyes rendjeik a japán kendóhoz hasonló kardvívó hagyományaikról.
Egyik híres török pasa a körtánc után sorban elterülő szúfik hátán
mezítláb sétálva nyert ihletet a tevékenységéhez, és minden tervében
illetve elhatározásában kimagaslóan sikeres volt.
A szúfik hangsúlyozottan nem koedukált imám rend, mint amit az
eredeti druidákról írtam. Teljesen nőtlen rendjei is léteztek. A nőkhöz
való viszonyuk analóg a lévitátékkal: a napi- és heti-rendjükben a
férfiak a nőktől elkülönülve együtt tevékenykednek, és csak annyit
töltenek az asszonyaik társaságában, amennyi garantálja az együtt
eltöltött idő békés, szeretet-teljes jellegét. Ha az romlik, akkor az
együttlétek időtartamának fokozatos növelését berekesztik azon az
adott szinten, ahol a romlás előjelei beindulnak, és ekkor az együtt
töltött idő napi mennyisége illetve heti gyakorisága hosszú időre elnyeri
a maximumát…..
A szúfi költészet és zene messze földön híres. Egyes szúfikról azt tartja
a hagyomány, hogy nem csak akkor közlekedtek varázsszőnyegen, ha
senki sem látta őket, hanem néha bizony meg is figyelhették őket
kisebb csoportok, hogy jé, lám, ilyen is van…..
A Farkas Lőrinc Imre kiadótól régebben megjelent egy könyv a
szúfizmusról.
Magyarországon két szúfit ismerek: egy idősebb ügyvédet és egy
főiskolás srácot.
A lehető legeslegjobbakat mindenkinek!
TOMI az egyipTOMI
A következő részben a léviták történelmi megdicsőítése várható.
|