Sziasztok,
Irtam egy ismertetest errol a jatekrol, remelem hasznat veszitek
Kerek mindenkit a szoveget ne masolja vagy hasznalja fel senki penzszerzesre
vagy egyeb olyan celra ami nem volt az en szandekom. Csak sajat hasznalatra
tartsa meg es hasznalja, aki akarja, mert ezt a szoveget a jatekosok
enciklopediajaba irtam felkeresre.
A helyesirasi hibak kizarolag a szerzot terhelik, elzezest ertuk.
> ----------------------------------------------------------------------------
> ----------------------------------------------------------------------------
-----------------------
Lords of Magic
Balkoth, a halál angyala, denevérháton rémisztgeti Urak lakosait (törpék,
elfek, és mindenféle egyéb lények). Ahogy ez már lenni szokott, csak rajtad
múlik, hogy megszüntesd ezt az áldatlan állapotot, mert a népek egymással és
saját népük rebelliseivel harcolnak, Balkoth meg vihog a denevér hátán és
elégedetten dörzsöli szarvait. Nos bár ez ismerős, a játék hasonlít is
valamennyire a MoM és HoMM-hoz, mégis teljesen másmilyen. Először is ez egy
Sierra játék, emiatt aztán a Lords of Realmshoz is hasonlít: turn based
játék globálisan (pl anyagok termelése katonák képzése) és real time harcok.
A Sierrára jellemzően a játék zenéje nagyon szép és hangulatos, az egységek
mozgatása pedig meglehetősen nehézkes. De ne ugorjunk a közepébe, kezdjük az
elején.
Először ki kell választani miben hiszel (én hiszek a kockás oroszlánban
(Gúnya együttes paródiájából) szabadsága itt nem adatik meg). Vagy nyolc
hitből válogathatsz, de a halál (azaz Balkoth hite) csak akkor elérhető ha
egy előző játékban már legyőzted. E választól sok függ: egységeid, viszonyod
másokhoz, varázslataid, mozgásod különféle térszíneken. Pl ha tűzben hiszel
érdekes módon a főgonosz kedvelni fog egy darabig, míg a víz nem nagyon, sőt
más "pozitív" hitek sem pl. élet. Ha ezzel együtt tudsz élni, akkor jön hogy
harcos, varázsló vagy tolvaj lennél leginkább. Ez már ismerős. Amelyiket
választod abból ,kapsz egy erősebb hőst és néhány közkatonát, némi
hamubasült aranyat és egyéb anyagot és már indulhatsz is.
Igen ám, de hová ?
Ellentétben a többi hasonló játékkal Te egy nagy senki vagy még, senki nem
ismer, a piacon nagyon átráznak, katonák (gyakorlatlanok) csak zsoldért
csatlakoznak hozzád és nem lát el senki semmiféle jóval. Na jó, azért a
városba bemehetsz és költheted a pénzed. Mit tehetsz ilyenkor. Kalandozol.
Megpróbálsz hírnevet szerezni. A legjobb erre, hogy katonáiddal megtámadod a
kis kunyhókban, gombákban stb. lapuló gonoszokat. Hogy van benne valaki azt
onnan tudod, hogy fölötte a kurzor nem a Te szined. Ha rákattintasz hogy
bemennél kiírja hányas fejlettségű (minél nagyobb annál nehezebb ellenfél
vár bent). Ha bemész akkor csatázol, ha Te nyersz kapsz hírnevet és persze
Tied lesz a horda kincse is. A hírnevedet átválthatod aprópénzre a városban
vagy cserélhetsz dolgokat uzsoraáron ha szükséged van rá. Így tengetve
életedet, gyakorlatot szerzel és persze életben maradt hőseid gyakorlata is
nő. Néhany ilyen csata után jól felerősödve meg kell keresned a hit
templomát és ki kell űznöd belőle a gonoszokat. Ha ez sikerül Te leszel
végre a főnök és irányithatod a várost. Kapsz a győzelemmel némi indulótőkét
is, így rögtön megszervezheted a kezdeti munkát.
Nade milyen egy csata?
Ha csatázol várni kell míg bejön a csata képernyő. Ez a 3D tájnak vagy az
épületnek egy kinagyított részlete. Celszerű letölteni az 1.2 patch-ot, ami
8O%-al meggyorsítja ezt a betöltést. Egységeid már ott vannak. 3 hősöd és 9
közkatonád lehet 1 csapatban. Ne zavarjon hogy egyes közkatonák hármasával
jelennek meg egyszerre, valamiért ezt a logikát alkalmazták a játék megírói.
Ezeket az egységeket lehet egyszerre kezelni, de a ctrl klikkel lehet
egyesével is utasítani őket, ha muszály. Hát utasítani azt kell is, mert
elég buták. Maguktól nem mennek támadnak vagy eltévednek. Sokszor a 3D
felszín hatása nem egyértelmű, ki kell tapasztalni. Pl a füvön a gyalogosok
nem tudnak átmenni. Hát manőverezgetünk, ütünk vágunk varázsolgatunk, a
tolvajjal osonunk vagy elkábítunk valakit későbbi kínvallatáshoz stb.
Vigyázzunk a főhős, azaz mi, el ne pusztuljon. A gyakorlott egységeket is
mentsük a pusztulástól pl védekezz itt utasítás jó arra hogy bár csökken az
ütőerő, de nő a hit point. Célszerű mindent bevetni, mert a következő
csatáig úgyis visszajön a varázsló ereje, egységeink is meggyógyulnak (ezt
zárt térben való tartózkodással vagy a templomban kinccsel fizetéssel
gyorsíthatjuk).
Ha mi lettünk a főnök, akkor bemehetünk a barakkba, és nem kell többé
zsoldosokat fogadnunk, hanem mi is kiképezhetünk embereket. Sőt ha a
megfelelő hőst a megfelelő épületben tartjuk (pl harcost a barakkban) az
mindíg átad valamennyit a tudásából igy egyből gyakorlott harcosunk lesz.
Ezek az épületek a város szintjéig fejlesztetők ekkor új és erősebb egységek
is lehetnek. A könyvtárban a varázsló új varázslatot tanulhat, ha nagyobb a
könyvtár több varázsló belefér. Amit egy megtanult azt mind tudni fogja.
Varázslatok nagyon fontosak, főleg komolyabb csatáknál.
Néha (számuk a hírnevünk függvénye) emberek jelentkeznek nálunk, ezeket
beoszthatjuk munkára a városban vagy katonát csinálunk belőlük. Logikus, de
az eddigi hasonló játékokban nem így volt, hogy csak akkor adhatunk
parancsot egy épületnek ha egy egységünk belemegy. Ezért célszerű pl egy
manót a városban hagyni, ez onnan elér egy turn alatt minden épületet.
Mi lesz ezután?
Hát erősödnünk kell. Elfoglalhatunk egyéb környékbeli épületeket pl
aranybányák stb, ezekből mindíg nyerünk valamit. A rebellis fosztogatókat is
le kell verni rendszeresen (hmm. ezektől csak sört zsákmányolunk általában).
Ha erőinket meg tudjuk osztani messzebb is elmerészkedünk majd. Végső
esetben más hit nagy templomát is felszabadíthatjuk akkor mi leszünk ott is
a főnök. Ugyanakkor figyeljünk arra, hogy nehogy megtámadjuk valamely hit
lovagját, vagy Ő minket. Nem őket kell bántani, hanem a Balkoth-ot. Ha pl
megöljük a chaos lovagját fújhatjuk, mert elszabadul a káosz és Balkoth már
nyer is. Más lovagot éppen elpusztíthatunk és Balkoth nem nyer vele sokat,
de mi sem. Inkább a diplomáciával és elrettentő erővel győzzük meg ezeket
hogy hagyjunk egymásnak békén. Ez is új a hasonló játékok terén. Szóval
cserélgessünk vele anyagot kedvező áron, adjunk ajándékot (még Balkothnak
is) csak menjenek már innen valahová máshova. Ugyanakkor semleges, más hitet
valló falukat elfoglalhatunk és ott építhetünk épületeket, amiben más hit
katonáit is kiképezhetjük. pl a törpéknek igen jól jön valami erős nyilas
vagy tűzdobáló egység.
A leírás elég hosszú már, de csak az alapjait érintette ennek az elég
összetett játéknak. Aki szereti a hosszú epikus történeteket és játékokat a
játék hangulatában nem (legfeljebb nehézkes kezelésében) fog csalódni.
Remélhetőleg néhány száz turn után Balkoth legyőzhető (nekem nem sikerült).
Multiplayer és térképszerkesztő egyaránt elérhető. A játék eléggé
gépigényes, kell neki 12O Mhz. Fontos még, hogy a felbontást savelés után
változtassuk másként gyakran összeomlik a progi még a patch-al is. A kb 1OO
oldalas kézikönyv elolvasásától ne idegenkedjünk, mert a játék finomságai,
történeti leírások és a hitek jellemzése megér egy kis böngészést.
Karsai István
Istvan Karsai c/o J. Wenzel
Dept. Entom., Mus. Biol. Div.
Ohio State University
1315 Kinnear Road
Columbus OH 43212-1192 USA
Tel: 1-614-292-8147
Fax: 1-614-292-7774
Email:
http://iris.biosci.ohio-state.edu/people/karsai.html
|
Hi Kukipapa!
Ha penz akarsz, akkor probald meg Zak szobajaban a szonyeg alatti
lejarot felfesziteni a vajas kessel. Igy el fog torni, es a boltos nem
10 dollart (mar nem emlexem, de valami hasonlo minimalis osszeget) fog
adni erte, hanem legalabb 3000-ret. A masik: Ha a telefontarsasagnal
kitoltod az application-t a sarga kretaval, es feladod, akkor kapsz egy
Alien King Fan Club Card-ot (vagy valami ilyesmit). Na ha elrepulsz a
bermuda haromszogbe, akkor felkerulsz az idegenek hajojara. Itt menj be
az ajton, ahol az idegenek kiralya van. Jon egy or, hogy elkapjon.
Mutasd meg neki a kartyat, igy rovid ideig bekenhagy, es el tudsz menni
megnezni jobbra a jovo heti lottoszamokat... Irjam tovabb???
Na ennyi. Bye
U.i. : Nekem soha nem jott elo ez a problema, hogy Annieval kellet volna
felebreszteni a sofort. Mellesleg a gitart meg sem vettem. Mindig a golf
utot vagy a monkey wrench-et hasznaltam ebresztonek...
--
"...Master, Master, Where's the dream that I've been after?
Master, Master, You promised only lies..."
|