1. |
Billenytuzet LED-ek & POST (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: [ASM] Billenytuzet LED-ek & POST (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
3. |
delphi prioritas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
4. |
TMemo (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: *** HIX CODER *** #574 (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
6. |
Clipper és Blinker (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Delphi grid (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: [DJGPP] elszallas, de miert? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Halozat (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Tomoritenek? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: registry (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
12. |
Halozat ujra (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
13. |
Re:Halozat (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
14. |
WEBSZVERVER ES BDE (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Tomoritenek? (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
16. |
Delphi 4 kerdesek (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
17. |
ASM THX (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
18. |
Eger (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Halozat (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
20. |
Delphi grid part II & Delphi 4 menu & DirectX (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Billenytuzet LED-ek & POST (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>ASM-ben akarnam alitgatni a keyboard-nak a led-jeit. Igy probaltam:
>start: xor ax,ax
> mov es,ax
> mov ah, byte ptr [es:497h]
> and ah,11111000b
> or ah,00000111b
> mov [es:497h],ax
> xor ax,ax
> int 20h
>
>De nem muxik. Mi a gond.
Talan a cim, szerintem a 40:17 cimet kellene piszkalni...
Az alabbi rutin a numlock-ot kapcsolja ki:
shift equ 17h
numoff proc
push es ; mentes
push ax ;
mov ax,40h ; BIOS-RAM szegmens
mov es,ax ;
mov al,es:shift ; shift-allapot bekeres
and al,0dfh ; NUM-LOCK kikapcsolas
mov es:shift,al ; allapot vissza
pop ax ; toltes
pop es
ret
>A masik gondom ezzel van:
>jmp 0F000h:0FFF0h
>Ez elmeletilg egy jmp-t tartalmaz, ami a post-ra (Power On Self Test)
>ugrik. Igen am de amikor ezt igy siman beirom, falami code segmens vagy
>near valami hibat ad. Tehat nem tud a masik szegmesbe jmp-zni ilyen
>egyszeruen. Ennel mi a megoldas?
Nem probaltam ki, de talan jmp far 0f00h:0fff0h
Veres Sandor
|
+ - | Re: [ASM] Billenytuzet LED-ek & POST (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Amennyire en tudom, ez csak lekerdezesre hasznalhato - irni hiaba irod,
mert
>nincs ami kikuldje a billentyuzetnek a led-ek allapotat megvaltoztato
>kodsort. Ti. ugyanis a billentyuzetnek egy specialis bajtsorozatot kell
>elkuldeni a led-ek allapotanak megvaltoztatasahoz - ezt teszi a standard
>billentyuzet-kezelo megszakitas is amikor erzekeli, hogy a Num, Caps ill.
>Scroll Lock gombok barmelyiket lenyomtad.
A BIOS mindent megcsinal, neked csak a BIOS memoriaban kell atirnod a
megfelelo biteket (ld. elozo levelem e temaval kapcsolatban). Gond akkor
lehet, ha nem a standard BIOS keyboard rutinja fut, vagy pl. ha letiltod az
interruptokat stb...
>PS: Nem tudom mennyire akarod magad beleasni ebbe a hardverkozeli
>programozasba, de tekintve az operacios rendszerek mai megoszlasat (es
>persze azt, hogy Win vagy Linux alatt ez a tudas szinte hasznalhatatlan,
>hiszen ott nem ez a modja a dolgoknak) valoszinuleg elfecserelt ido
lesz...
Mmmmm! Ne beszeld mar le az ASM programozasrol! Sokkal erdekesebb
(szerintem), mint Win98 alatt Visual C++ es MFC-vel objektumkodni, hogy mar
azt sem tudja a programozo milyen folyamatok mennek vegre amikor meghiv egy
rendszerhivast... Win alatt is lehet ASM-ezni, de persze elotte erdemesebb
egy kevesbe bonyolult oprendszeren (mint ami a DOS is) megtanulni az
alapokat, es utana johet a "komolyabb" oprendszer. Ezutan pedig megnezheti
mikent patchelgeti a Windoze a programodat a memoriaban futas kozben,
mikent hivogatja a kernelt a program, mikent tolti be a DLL-eket stb... Ha
mar ezekig eljutott, akkor lehet magaszintu nyelven hatekonyan is dolgozni,
ugyanis pontosan tudod, hogy mi lesz gyors, es mi lesz kicsi... Na jo, nem
akarok bantani senkit, csupan a velemenyemet hangoztattam.
Udv, Tamas
|
+ - | delphi prioritas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
Koszonom mindenkinek aki segitett a fenti kerdesben
bye
Zed.
|
+ - | TMemo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
>>>hol a masik, hol mindketto! Nincs valakinek otlete mitol lehet ez?? Vagy
>>>hogy mit lehetne tenni ellene?
>Szonyeg ala sopresi 5letem van: a sorokat ne forditasi idoben tedd be,
>hanem LoadFromFile(); metodussal filebol olvasd be. En ugy szoktam. Es
>ha modositok benne valamit a kkor SaveToFile();
No igen, de szerettem volna elkerulni kulso text hasznalatat... :( Es
egyebkent is mukodnie kene...
valahogy szebb, ha bele van forditva.
azert koszi
bye
Zed.
|
+ - | Re: *** HIX CODER *** #574 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Re: [Hungary]
> A fenti nyelvekhez volna keresem/kerdesem:
> Assembly,C: Hol talalok valami jo dokumentaciot,hogy az alapokat
> megismerjem?
Egy nagyon jo (angol) C alapozo:
http://www.cm.cf.ac.uk/Dave/C/
Re: [Hungary]
> Temakor: Halozat ( 14 sor )
> A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok. Szeretnek irni egy Amoba
> programot, melyet helyi halozaton keresztul lehetne jatszani, de fogalmam
> sincs, hogy ez hogyan oldhato meg. Egeszen odaig megy a dolog, amig nem
> halozat alatt akarom hasznalni, tehat jatszani mas szemely ellen, de itt
> aztan megakadtam. A halozati oprendszer WinNt. Ha tudnatok segiteni, hogy
> hogyan lehetne egyaltalan neki kezdeni, milyen nyelven erdemes
> probalkozni
> (C?, Pascal?,Visual Basic?,...), nagyon orulnek.
En a Java nyelvet javaslom. Mind a halozatos reszek, mind a feluleti
elemek
megirhatok benne. Sot! A programod nemcsak NT alatt fog futni, hanem egy
sor masik platformon is.
Ha megis odzkodnal tole, akkor a C-t es a PVM (Parallel Virtual Machine)
parhuzamos konyvtarat ajanlom. (A PVM szinten letezik sok platformra, de
a C windows api miatt az egesz program nem lesz hordozhato.)
Mellesleg a felesegem szakdolija masfel evvel ezelott az volt, hogy
kitalalt egy "tablas jatek"-leiro nyelvet, es a nyelv alapjan egy
forditoprogram legeneralt egy Motif konyvtarat hasznalo jatekprogram
kodjat (linuxon mukodott). A nyelvben le lehetett irni egy kis "formalis
intelligenciat" is, es a program ez alapjan tudott ember ellen is
jatszani!
Az Othello a legerosebb heurisztikaval mindenkit letarolt!
Halozatos valtozatot sajnos nem generalt. :-(
Re: Graff Zoltan, [Hungary]
> Temakor: [DJGPP] elszallas, de miert? ( 28 sor )
> DJGPP-vel forditott program elszall. Siman DOS-ban annyira, hogy
> CTRL/ALT/DEL sem megy. GDB (nem igen ismerem meg) alatt futtatva ezt
> mondja:
> Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
> 0xd412 in __dpmi_int ()
Ilyenkor azt kell neki mondani, hogy
dump
vagy
dump .
Az kiirja, hogy melyik sorban szallt el. Hasznosak meg az up es a down,
print es duel parancsok. Javaslom a help kiolvasasat. (En is igy
tanultam meg.)
Udv
Szabolcs
|
+ - | Clipper és Blinker (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenki!
Segitseget szeretnek kerni a kovetkezo problemaval kapcsolatban:
Van egy Clipper 5.2-ben irt progi, amit Blinker 3.0-al tettem futtathatova.
Az exe merete debuggal szerkesztve 570Kb. Windows 95-t hasznalva, DOS
ablakban futtatas soran, ha a programban meghivom a Blinker SWPRUNCMD
fuggvenyet a kovetkezo uzenettel elszall:
Blinker 1220 Swap error [011/9FFF] (top of memory decreased).
Kerdesem a kovetkezo: mit lehet tenni, hogy ez ne kovetkezzen be, illetve,
hogyan kell forditani a programot, hogy ne legyen gond a memoriaval. Debug
alatt, ha kilepek a DOS Shell-be és lekerem a memoriat, kb 80 Kb-ot mutat.
Ami meg erdekes, ha innen visszalepek a progiba, sokszor tovabb megy,
viszont ha ezt nem teszem meg, marmint a Shell-be valo kilepest es vissza,
elszall a fentebb irt uzenettel. Amennyiben nem DEBUG-olva futtatom, annak
ellenere, hogy /B-vel forditom, minden rendben.
Remelem ertheto voltam.
Elore is koszonok minden segitseget.
Balint
mailto:
|
+ - | Re: Delphi grid (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Megtudna valaki mondani, hogy hogyan lehet kezelni delphiben a
>StringGrid, vagyis a tablazat sorait. Tehat hogy kell az egyes soroknak
>erteket adni, es hogy kell a tablazat fejlecet megcimezni.
A TStringGrid Cols[] tombjeben az oszlop-fejleceket, mig az Cells[]
(ketdimenzios) tombben az cellak tartalmat tudod megadni. Persze ha erre nem
jottel ra magadtol, akkor talan jobb lene, ha egy kicsit felretenned a
billentyuzetet es elovasnal egy-ket konyvet a Delphi-rol... (Ezt tenyleg nem
azert irom, mert gonosz akarok lenni, hanem mert ezzel valoszinuleg magadnak
is rengeted idot sporolsz meg...)
Gabor
|
+ - | Re: [DJGPP] elszallas, de miert? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>DJGPP-vel forditott program elszall. Siman DOS-ban annyira, hogy
>CTRL/ALT/DEL sem megy. GDB (nem igen ismerem meg) alatt futtatva ezt
>mondja:
>[...]
>Hogy lehet rajonni ezek utan, hogy hol szar a programom?
Bar a leirt hiba-uzenetek alapjan szerintem nincs az az ember aki megmondana
neked, hogy mi a konkret hiba, talan tobb sikerrel indulhatsz neki a
hibakeresesnek ha beszerzed a GDB legujabb verziojat (ugy emlekszem 1.8, de
lehet hogy nagy hulyeseget beszelek). Egyebkent a GDB-nek van egy "Turbo
Vision"-ositett valtozata is - a neve RHGDB es letolheto pl. a
ftp://tflily.fys.kuleuven.ac.be/pub/fpc/rhide/ cimrol...
Gabor
|
+ - | Re: Halozat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok. Szeretnek irni egy Amoba
>programot, melyet helyi halozaton keresztul lehetne jatszani, de fogalmam
>sincs, hogy ez hogyan oldhato meg. Egeszen odaig megy a dolog, amig nem
>halozat alatt akarom hasznalni, tehat jatszani mas szemely ellen, de itt
>aztan megakadtam. A halozati oprendszer WinNt. Ha tudnatok segiteni, hogy
>hogyan lehetne egyaltalan neki kezdeni, milyen nyelven erdemes probalkozni
>(C?, Pascal?,Visual Basic?,...), nagyon orulnek.
Windows alatt a halozati kommunikacio legegyszerubb es legpraktikusabb modja
a WinSock hasznalata. A Delphi es a Visual C++ (de valoszinuleg a VB is)
nagyon jo es konnyen hasznalhato komponensekkel rendelkezik "ez ugyben". A
WinSock es vele a TCP/IP hasznalata tobbek kozott azert is praktikus, mert
igy a kommunikacio nem csak helyi halozaton, de akar az Interneten keresztul
is folyhat.
Gabor
|
+ - | Re: Tomoritenek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A lenyeg: van m darab n elemszamu tombom,
>ahol az n tomb elemei a tombon belul csak
>egyszer fordulnak elo 1..n tartomanyba.
>Egy rovid pl. unsigned int tomb[5] = {3,1,4,2,5}
>Az m&n lehet byte (1..255) vagy word (1..65535) is.
>
>Milyen tomorites hasznaljak
>(arith, huffman, lzw, stb.)???
Mivel a tombon belul egyetnel elem csak egyszer fordulhat elo, ezert az LZW
nem fog semmit tomorit rajta (az ismetlodo sorozatok szama
elegge 0 fele fog tartani). Marad az huffman es az aritmetikai kodolas -
ezek kozul valoszinuleg az utobbi fogja a jobb eredmenyt adni, mert a
huffman csak olyan esetekben optimalis, amikor is az egyes elemek
elofordulasi valoszinusege 0.5 egesz szamu hatvanyai, ami azonban a te
esetedben nem garantalhato (n-t ugyan nem specifikaltad pontosabban, de
feltetelezem, hogy barmilyen egesz lehet).
Gabor
|
+ - | Re: registry (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Nincs beepitett lehetoseg arra, hogy a registry hivefile-jait (user.dat,
system.dat ill. az NT-n a system, SAM stb.) kozvetlenul olvasni lehessen. Az
M$ nem dokumentalta ezeket a formatumokat, ezert ugyan sokfele
registrybuheralo program talalhato a weben, nem epitettek belejuk ilyen
funkciot. A file-ok szerkezete lenyegeben teljesen ismert mindezek ellenere
(lasd pl. www.wotsit.org), es raadasul aranylag egyszeruek is (foleg ha csak
olvasni akarod oket), ugyhogy konnyen meg lehet irni azt a 2-3 fuggvenyt,
ami egy ilyen file kezelesehez kell (persze az NT es a 95/98 formatuma elter
egymastol).
Szanto Tamas
MOL Rt. IT
|
+ - | Halozat ujra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>-----Eredeti üzenet-----
>Feladó: Sting [SMTP: ]
>Küldve: 1999.szeptember.8. 9:13
>Címzett: HIX CODER;
>Tárgy: Re: Halozat
>
>>A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok. Szeretnek irni egy
Amoba
>>programot, melyet helyi halozaton keresztul lehetne jatszani, de
fogalmam
...
Sting irta:
>Windows alatt a halozati kommunikacio legegyszerubb es
legpraktikusabb modja
>a WinSock hasznalata. A Delphi es a Visual C++ (de valoszinuleg a
VB is)...
Koszonom a segitseged. Azt hiszem kezd tisztulni a kep. Esetleg nem
tudnal valami
Web oldalat ahol fellelheto nemi magyar nyelvu dokumentacio?
Angolokat mar beszereztem,
nemelyik eleg sok ujat mondott, de mivel a magyarban kicsit jobban
otthon vagyok, lehet, hogy
felreertelmezek dolgokat.
Koszonet
Cs
|
+ - | Re:Halozat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hasznald a DirectX SDK-t, valamelyik Chip Cd-n rajta volt. A DirectPlay 6.x
mukodik NT alatt is...
Udv Sany
>Sziasztok!
>
>A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok. Szeretnek irni egy Amoba
>programot, melyet helyi halozaton keresztul lehetne jatszani, de fogalmam
|
+ - | WEBSZVERVER ES BDE (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Volna egy kis problemam. Egy eve irtam egy jo kis webszerver
alkalmazast
NT ala. A progi egy ISAPI/NSAPI exe, Delphi 3-ban keszult, es
egy MS SQL-es
adatbazisbol szed adatokat. Feltettem mar ezer helyre eddig
mindenhol frankon
mukodott. Most felttem egy uj helyre. A webszerver (IIS 3.0) es
az SQL Szerver
ket kulon gepen van a haloban (intranetes az alkalmazas).
Amikor az IE 4.0-ban
olyan linkre kattintok amelyik ezt a programot hivja, akkor az
alabbi uzenettel
elszall egy perc varakozas utan:
Exception: EDBEngineError
Message: Cannot locate or connect to SQL server. Unable to
connect:
SQL Server is unavailable or does not exist. Alias: (itt az alias
neve van)
Na most a gond csak az, hogy a Delphi design time-ban latja az
adatbazist, es egy
masik programom, ami normalis windows-os feluletu lazan
olvassa is. Ugy tunik, mintha a
BDE es az SQL Szerver nem talalna a kozos hangot.
Probaltam Service Pack 4 telepitessel, Data Access Objects
telepitessel, de semmi eredmenye.
Mit lehet ilyenkor tenni? (Mar ujra raktam az egesz NT-t, de az
sem segitett)
Probaltam pingelni az SQL Szerver gepet, persze sikerult, mert
hiszen design time-ban
siman latom a gepet, es mas alkalmazsaim is latjak.
A valaszokat maganba kerem, mert nem olvasom mostansag az
ujsagot, elore is koszi mindenkinek.
Udvozlettel
Nagy Tamas
|
+ - | Re: Tomoritenek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 7 Sep 99 at 6:20, > wrote:
> A lenyeg: van m darab n elemszamu tombom,
> ahol az n tomb elemei a tombon belul csak
> egyszer fordulnak elo 1..n tartomanyba.
> Egy rovid pl. unsigned int tomb[5] = {3,1,4,2,5}
> Az m&n lehet byte (1..255) vagy word (1..65535) is.
>
> Milyen tomorites hasznaljak
> (arith, huffman, lzw, stb.)???
Ha jol ertem, hogy milyenek a tombok, akkor minden 1..n szam
ugyanannyiszor fordul elo a file-ban. Igy viszont sem az aritmetikai,
sem a Huffman kodolas nem jo hozza, hisz ezek a kulonbozo
valoszinusegeken alapulnak. Max annyit ernek el, hogy ha pl.
1..32 kozottiek a szamaid, akkor 5 bitbe atkodoljak 8 helyett.
Az LZW mar jobban hangzik, de lehet, hogy tul lassan epul fel a
tablazata. Nem sebessegre gondolok, hanem hogy sokaig csak rovid
stringeket fog generalni, igy lehet, hogy nem kompresszal, hanem
noveli a meretet.
En valami olyasmivel probalkoznek, hogy maximalis hosszusagu azonos
substringet keresek az elozo tombokben (a string 'karakterei' 1..n
ertekuek, szoval ha n>256, akkor nem byte-ok), es a talalt string
relativ poziciojat (mennyivel korabban kezdodik) meg hosszat tennem
el. Ha meg nincs ilyen korlatos tavolsagon belul, akkor literalkent
magat a kompresszalatlan adatot (stringet). Az eredmenyt meg lehet
tovabb kodolni: a stringekhez tokeneket rendelni, aztan a tokenek,
offsetek, meg hosszak gyakorisagat mondjuk Huffman-ozni (illetve
Shannon-Fano-zni). A PKzip-nek az Implode meg Deflat algoritmusa is
valahogy igy mukodik, ho jol emlekszem.
István
-- Istvan Marosi -- http://www.sch.bme.hu/~marosi --
-- Recosoft Ltd. -- mailto: --
|
+ - | Delphi 4 kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, coderek!
Nem olyan regota programozok, ezert lehet, hogy ezek a kerdesek, amiket most
felteszek Nektek nagyon benanak tunhetnek.
#1: Hogy lehet azt vizsgalni, hogy ha mar nincs az adott objektum felett az
egermutato? Azt tudom, hogy az OnMouseMove-val meg tudom, ha felette van. De
honnan tudom meg azt, hogyha mar nincs felette?
#2: Hogyan lehet valamilyen esemenyhez egy hanglejatszast hozzarendelni? Pl.
minden OnClick-hez le szeretnek jatszani egy adott wavot. A PlaySound
fuggvenyhez nem talaltam helpet.
#3: Hogy lehet valtoztatni a Midi, Wav, stb hangeroket programon belul?
Probalkoztam a MidiOutSetVolume es hasonlo fuggvenyekkel, de nekem csak az
egyik oldalt halkitotta le, azutan visszaallt az eredeti hangero, es ezt
megcsinalta meg egy parszor, azutan kifagyott az egesz winfos.
#4: Tudtok olyan komponensrol, amelyik hasonlo, mint a TBitButton, csak
felveszi az adott Glyph alakjat? Ha megvan, akkor kuldjetek el, legyszi!
(url is jo)
#5: Egy formra feltettem egy TNoteBook-ot, ennek a 4 lapjara 1-1 TImage-t.
Minden TImage-hez hozzarendeltem 1-1 bmp-t, ami 1,4 MB nagysagu volt. Erre a
leforditott exe lett vagy 8 megas, es baromira megtunyult az egesz. Hogy
tudom azt megcsinalni, hogy ne forditsa bele a cuccot a Delphi az exe-be?
Valaszaitokat (kodreszletek, url-ek) elore is koszonom.
B+
egy Delphi-lamer
|
+ - | ASM THX (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HI!
Kossz mindenkinek, aki reagalt asm hibakkal dusitott levelemre. A
problema megoldodott.
Megegyszer kossz,
Formi
|
+ - | Eger (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Van valakinek otlete, hogy delphi3 alatt hogyan lehet egy ablakon
eltuntettni vagy az ablak terulete folul kimozgatni (nem kezzel :) az
egerkurzort, es hogyan lehet egy .cur fileben levot egy adott ablaknak
megadni. (A helpben levo pelda nekem nem akart mukodni)
Elore is koszike!
Gallo Laszlo
|
+ - | Re: Halozat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Szeretnek irni egy Amoba
> programot, melyet helyi halozaton keresztul lehetne jatszani, de fogalmam
> sincs, hogy ez hogyan oldhato meg.
Nezz el a snake lapra, es toltsd le az amobat, pont ilyen !
http://w3.swi.hu/snake1
|
+ - | Delphi grid part II & Delphi 4 menu & DirectX (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Delphi 4-hez (vagy regebbi verziohoz) kellene egy kis segitseg. Olyan
grid-et szeretnek letrehozni, melynek kb. a kovetkezoket kellene
tartalmaznia (minden sorban, kiveve az elsot, amelyik a fejlec - de ha
fejlec nelkul konnyebb, akkor ugy is megoldhato...:) :
1. cella: CheckBox
2. cella: sima szoveg -- itt nincs is problema
3. cella: Image + szoveg
4. cella: Image + szoveg
5. cella: sima szoveg -- itt nincs is problema
Masik kerdes: Hogy lehet olyan menut letrehozni, mint a Delphi 4
menuje? Ezt ugy ertem, hogy eleg ha ramozgatom az egeret a menure,
maris kiemelodik egy 3d-s hatterrel (tehat nem kell kattintani!). Ha
egyszeru menut hozok letre a Formhoz, akkor ez igy nem mukodik.
Probaltam TCoolBar-ral de nem tudtam megoldani...:(
Harmadik: Vegre hozzajutottam a DirectX SDK-hoz. MS Visual C++ alatt
tokeletesen lehet hasznalni a .h fajlok segitsegevel, de van ra mod,
hogy Delphi alatt is DirectX-ezzek? Van valami .dcu vagy hasonlo?
Van valakinek otlete?
Udv, CooL Sonic
|
|